Vidzemes rajona tiesa Limbažos šodien VAS "Latvijas Dzelzceļš" (LDz) valdes priekšsēdētāja Uģa Magoņa un Igaunijas miljonāra Oļega Osinovska korupcijas lietā nopratinājusi Osinovskim piederošā uzņēmuma "Skinest Group" darbinieces un nolasījusi Osinovska šofera liecības.
Bijušā LDz šefa lietā nopratina "Skinest Group" darbinieces un nolasa Osinovska šofera liecības (4)
Osinovska advokāte Jeļena Kvjatkovska aģentūrai LETA pastāstīja, ka "Skinest Group" darbinieces bija aizstāvības puses pieteiktās liecinieces un abas piedalījās komisijā, kas vērtēja darījumu, par kuru patlaban celtas apsūdzības. Kā apliecināja Kvjatkovska, tad saskaņā ar darbinieču liecībām korupcijas pazīmes šajā darījumā netika konstatētas.
Tāpat tiesā šodien nolasītas Osinovska šofera liecības. Patlaban vīrietis no slimības ir miris, tomēr iepriekš pirmstiesas izmeklēšanā viņš nemaz netika pratināts, lai gan atradās vietā un laikā, kad tika nodota nauda Magonim. Neskatoties uz to, ka likumsargi viņu nebija pratinājuši, vīrietis bija devies pie notāra un sniedzis liecības.
Nākamā tiesas sēde paredzēta 21.oktobrī, kad sāks pratināt lieciniekus.
Jau ziņots, ka saskaņā ar apsūdzību 2015.gada vasarā Osinovskis Magonim nodevis aptuveni 500 000 eiro lielu kukuli saistībā ar "LDz ritošā sastāva servisa" daudzmiljonu iepirkumu - vecu dīzeļlokomotīvju iegādi no Osinovskim piederoša uzņēmuma "Skinest Rail". Abi apsūdzētie savu vainu neatzīst.
Kā liecina tiesas rīcībā esošie lietas materiāli, 2014.gada augustā ar Osinovski saistītā "Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīca" (DLRR) uzņēmumam "LDz Cargo" un "LDz ritošā sastāva serviss" bija nosūtījusi vēstuli ar savu piedāvājumu par septiņu lokomotīvju piegādi.
Tiesas sēdē 2018.gada 6.aprīlī DLRR valdes locekle Natālija Petrova liecināja, ka DLRR 2014.gadā lūdza Magoņa palīdzību noslēgt sadarbības līgumu ar ''Krievijas dzelzceļu''. Viņa skaidroja, ka 2014. un 2015.gadā DLRR finansiālā situācija bija "slikta līdz ļoti slikta", jo ''Krievijas dzelzceļš", ar kuru kopš PSRS laikiem DLRR bija slēdzis sadarbības līgumus par lokomotīvju remontdarbiem, atteicās noslēgt jaunu līgumu. Petrova norādīja, ka uzņēmums noslēdza 2014.gadu ar aptuveni 1,3 miljonu eiro lieliem zaudējumiem.
Viņa gan norādīja, ka līgums tāpat netika noslēgts un DLRR attiecības ar ''Krievijas dzelzceļu" strauji pasliktinājās 2015.gadā, pēc Magoņa aresta.
Jau vēstīts, ka 2018.gada 26.martā sēdē bijusī "LDz ritošā sastāva serviss" priekšsēdētāja Svetlana Berga liecināja, ka lokomotīvju iegāde atbildusi visām LDz koncerna interesēm, jo tas bijis ekonomiski izdevīgi visiem koncerna dalībniekiem.
Savukārt 2018.gada 19.marta tiesas sēdē bijušais "LDz Cargo" vadītājs Guntis Mačs liecināja, ka Magonis nav ietekmējis "LDz Cargo" vadību par konkrētu vilcienu nomu. Mačam nekas neesot zināms par Magoņa iespējamo ietekmi uz LDz investīciju padomi un LDz prezidentu padomi, bez kuru lēmuma "LDz ritošā sastāva serviss" nemaz nevarētu no "Skinest Rail" iegādāties lokomotīves, ko piedāvāts nomāt pārvadātājam "LDz Cargo" un citiem pārvadātājiem Latvijā un ārpus Latvijas.
Kādreizējais LDz vadītājs Magonis no darba tika atbrīvots pēc tam, kad Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs viņu aizturēja aizdomās par kukuļņemšanu. Rīgas rajona tiesa 2015.gada 8.augustā Magonim kā drošības līdzekli piemēroja apcietinājumu, bet vēlāk tiesa viņu nolēma atbrīvot pret 400 000 eiro lielu drošības naudu.
Limbažu rajona tiesa 2018.gada 15.janvāra tiesas sēdē atcēla Magonim noteiktais aizliegums izbraukt no valsts, kā arī atsevišķi izdalīja un nodeva Igaunijas tiesai "Skinest Rail" lietas daļu. Prokurore Evita Masule aģentūrai LETA norādīja, ka juridiskas personas ir jātiesā valstīs, kur tās ir reģistrētas, un nav pamata bažām, ka Igaunijas tiesā uzņēmumam varētu draudēt mazāka atbildība.
Žurnāls "Ir" iepriekš vēstīja, ka apsūdzībā neprecizētā laikā no 2014.gada beigām līdz 2015.gada sākumam abi uzņēmēji vienojušies par 800 000 eiro lielu kukuli, lai Magonis atbalstītu lokomotīvju iepirkšanu, kā arī noorganizētu Osinovskim piederošās "Daugavpils Lokomotīvju remonta rūpnīcas" pārstāvju tikšanos ar toreizējo "Krievijas dzelzceļa" vadītāju Vladimiru Jakuņinu, skaidrots apsūdzībā.
Daugavpils rūpnīca 2014.gadā bija nosūtījusi vēstuli LDz "Ritošā sastāva serviss" un "LDz Cargo", piedāvājot septiņas lietotas "2TE116" sērijas dīzeļlokomotīves, taču šis piedāvājums ticis noraidīts. Aptuveni ap to pašu laiku 2014.gadā "Skinest Rail" bija iegādājusies četras tāda paša tipa dīzeļlokomotīves, kurām bija nepieciešams kapitālais remonts. Savukārt 2015.gada sākumā "LDz Cargo" tomēr nolēma, ka viņiem ir nepieciešamas četras "2TE116" tipa dīzeļlokomotīves un izsludināja iepirkumu, kuram pieteicās tikai "Skinest Rail", taču uzņēmuma piedāvātās lokomotīves neatbilda tehniskajām prasībām. Sarunu rezultātā tika panākta vienošanās, ka uzņēmums tās izremontēs un samazinās to cenu, norādīts apsūdzībā.
Pēc līguma parakstīšanas Osinovskis ieradās pie Magoņa, lūdzot samazināt kukuļa summu. Abi vienojās par pusmiljonu eiro, rakstīja "Ir".