Kreisajā gleznas panelī, ko dažreiz dēvē par “Ādama un Ievas satikšanos”, atainota aina no Ēdenes dārza, kad Dievs pie Ādama aizved Ievu. Tiesa, lai arī ainas saknes iesniedzas Bībelē, tomēr Boss to ir veidojis savā manierē, proti, paradīzē iekļaujot dīvainus nezvērus vai Ādama sejā iedvešot teju saldkaislu skatienu. Rietumu mākslas vēsturē nekas līdzīgs nav sastopams.
Vidējā panelī, kas ir lielākais panelis no trim, šķiet, turpinās pirmajā panelī attēlotā ainava (triptihu, visticamāk, bija domāts “lasīt” no kreisās uz labo pusi). Arī ainavas detaļas visos trīs paneļos zināmā mērā sasaucas viena ar otru, lai gan vidējais panelis ir gleznots citādākā tonī.
FOTO: HIERONĪMA BOSA TRIPTIHS "PASAULĪGO BAUDU DĀRZS"
Vidējā panelī attēlotā aina ir visai neprātīga un trakulīga, proti, tajā atainoti kaili cilvēki, pārspīlēta lieluma dzīvnieki, augi un milzu augļi – maģiskā un reālistiskā sajaukums. Lai arī attēlotajam ir erotisks piesitiens, tomēr cauri tam visam vīd tāda kā nevainība un šķīstība.
Kā saka Bosa pētnieks Vilhelms Fraingers, šie erotiskie elementi ir ļoti neviennozīmīgi un apvieno sevī gan šķīstību, gan netiklību.