Ķengaragā dzīvo vairāk nekā piecdesmit tūkstoši cilvēku. Rajonu no vienas puses ierobežo upe, no otras – dzelzceļš. Jaunā dzelzceļa līnija “Rail Baltica” šajā ainā radīs pārmaiņas, vēsta portāls lsm.lv.
Rail Baltica un Ķengarags - vai nāksies nojaukt dzīvojamo māju? (10)
“Rail Baltica” līnija ienāks Ķengaragā no Šķirotavas puses, un tad pagriezīsies uz Jāņavārtu staciju.
Pašreizējā situācija Jāņavārtu stacijā ir sekojoša: gājēju tilts ir slēgts, bet uz žoga rakstīts "Stop, slēgtā zona", taču tas cilvēkus neaptur, un viņi tik un tā dodas pāri sliedēm neatļautā veidā, jo citas iespējas tikt pāri dzelzceļam nav.
Kad tiks izveidota “Rail Baltica” līnija, to no abām pusēm ieskaus skaņu slāpējošs žogs, un būs jāmeklē risinājumi, kā cilvēki varēs šķērsot dzelzceļu.
“Gājējiem ir jāšķērso sliežu ceļi, un viņi tos šķērso neparedzētā vietā. Situācija ir tāda, kāda tā ir. Taču “Rail Baltica” projekta ietvaros mēs varēsim sakārtot šo jautājumu, uzbūvējot jaunu tiltu vai tuneli gājējiem un velosipēdistiem,” saka “Rail Baltica” projektu īstenojošā Baltijas valstu kopuzņēmuma “RB Rail” reģionālais vadītājs Ģirts Bramans.
Video: sižets par "Rail Baltica" ietekmi uz Ķengaragu krievu valodā
Taču ir arī cits aspekts: iecerētās dzelzceļa līnijas ceļā ir vairākas ēkas, tostarp, viena dzīvojamā māja Salaspils ielā. Vai šī ēka būs jānojauc, to projektētāji vēl lems, bet mājas īpašniekam tikām jādzīvo neziņā – nav skaidrs, vai ir jēga ēku remontēt, un pārdot tādu māju arī nevar.
Tālāk “Rail Baltica” ceļā ir arī Slāvu pārvads, un nesen uzceltais iepirkšanās centrs “Akropole”.
“Tālumā atrodas Slāvu tilts, kur ir reģionālās pieturas potenciālā atrašanās vieta. Turklāt esošā infrastruktūra jau tā ir ļoti blīva, bet līdzās ies “Rail Baltica”. Tāpēc projektēšanas laikā izvērtēsim, vai pieturai pie “Akropoles” fiziski būs vieta. Galvenais, neizslēgt tās uzbūvēšanas iespēju,” tā Bramanis.