Tad varētu izvērtēt, kuras pašvaldības ir par mazu vai vāju, lai sauktos par pašvaldībām, viņš turpināja. Tad, savukārt, varētu veikt optimizāciju, robežu grozīšanu, kur tas ir nepieciešams.
Sprindžuks uzskata, ka šāds reformas scenārijs ir ļoti tuvu tam, ko savā pētījumā piedāvāja ekonomikas doktors Andris Miglavs, proti, administratīvi teritoriālo reformu sākt ar reģionālā līmeņa pārvaldības teritoriju - apriņķu - izveidi.
"Apriņķis nozīmē, ka ministrija daļu savas plānošanas funkcijas un arī finansējumu deleģē zemāk, uz reģionu. Tā ir fundamentāli jauna situācija," sacīja Sprindžuks.
Tāpat viņš uzskata, ka administratīvi teritoriālajā reformā vajadzētu iesaistīties arī Ministru prezidentam, uzdodot nozaru ministrijām izvērtēt, kurus pakalpojumus organizēt apriņķa līmenī un izstrādāt finansēšanas modeļa piedāvājumus.
Tāpat Sprindžuks pauda neizpratni, kāpēc sākotnēji plānoto 35 pašvaldību vietā, VARAM konceptuālajā ziņojumā iestrādājis 36 pašvaldības.
"Ulbrokas novads neradās demokrātiskā konsultāciju procedūrā. Es piedalījos visās sanāksmēs, kas skāra Garkalni, Ādažus, Carnikavu. Esmu dzirdējis, ka tas ir bijis pārsteigums pat pašai Ulbrokai un Stopiņiem. Iespējams, to izlēma aiz slēgtām durvīm, veco laiku stilā. Demokrātiskais process nav bijis īsti korekts. Noteikti, ka tas kā bumerangs lidos atpakaļ," pauda politiķis.
Vienlaikus Sprindžuks gan uzskata, ka VARAM administratīvi teritoriālās reformas plāna karte ir loģiska. Pašvaldības vairāk vai mazāk grupētas ap centriem.
"Ir situācijas, kuras līdz galam nav īsti izdomātas, piemēram, Rūjienas gadījums, Garkalnes novads. Kopumā jaunā karte ir labāka nekā iepriekšējā. Bet es kartes zīmēšanu veiktu otrajā solī, tad, kad ir nokārtoti pasākumi jeb tie sabiedriskie pakalpojumi, kuriem vajadzīgs cits mērogs," klāstīja Sprindžuks.