Pirms gaidāmās pasaules pirmizrādes, kas notiks 4. septembrī, izmēģinājumos Nardo ātrgaitas trasē Itālijā pirmssērijas Porsche Taycan 24 stundās nobraucis precīzi 3425 kilometrus.
Elektriskais Porsche Taycan vienā dienā pieveic rekordlielu attālumu
Šī distance aptuveni atbilst attālumam no Nardo līdz Tronheimai Norvēģijā. Nokaitētajā izmēģinājumu trasē Itālijas dienvidos, kur gaisa temperatūra sasniedza 42 °C, bet trases asfalts - 54 °C, prototipa vidējais ātrums bija no 195 līdz 215 km/h.
Būtiski, ka Taycan brauca faktiski bez apstājas, jo ir elektroauto ar 800 voltu sistēmas spriegumu. Šī tehnoloģija ir palīdzējusi Porsche 919 Hybrid trīs reizes pēc kārtas uzvarēt Lemānas 24 stundu sacīkstēs, bet sērijveida mašīnā tā nozīmē nemainīgi augstu veiktspēju, saīsinātu uzlādes laiku, samazinātu kabeļu masu un iesaiņojuma apjomu. Nardo testā tā savukārt nozīmēja, ka jāapstājas būtībā tikai tāpēc, lai nomainītu kādu no kopumā sešiem iesaistītajiem pilotiem.
Pirmais Porsche pilnīgi elektriskais sporta auto
Porsche Taycan elektriskā piedziņa ir izstrādāta tā, ka var nodrošināt pilnu jaudu pat pēc vairākiem paātrinājumiem ar īsu intervālu. Jūlija beigās pirmssērijveida automobilis lidlaukā paātrinājās no 0 līdz 200 km/h vismaz 26 reizes pēc kārtas. Vidējais paātrinājums braucienos, kuros tika uzņemts laiks, neilga vairāk par 10 sekundēm. Atšķirība starp ātrāko un lēnāko paātrinājuma braucienu bija 0,8 sekundes.
Kā ziņots iepriekš, bāzes Taycan ir apgādāts ar diviem Itālijas uzņēmuma Magneti Marelli elektromotoriem, kas kopā attīsta vairāk nekā 600 ZS un dod iespēju 100 km/h sasniegt mazāk nekā 3,5 sekundēs.
Pēc Automotive News Europe apkopotās informācijas, Vācijas tirgū elektriskā četru durvju sedana sākuma cena būs starp 74 828 un 90 655 eiro, ieskaitot nodokļus.
Trase: Nardo tehniskais centrs
Nardo tehniskajā centrā, kas aizņem vairāk nekā 700 hektārus, ir vairāk nekā 20 izmēģinājuma trašu un testēšanas iekārtu. Tā klientu vidū ir 90 autobūves nozares uzņēmumu, un tajā strādā vairāk nekā 150 darbinieku. Kopš 2012. gada izmēģinājumu poligonu vada Porsche Engineering Group GmbH, kas ir Dr. Ing. h. c. F. Porsche AG Štutgartē pilnīgi piederošs meitasuzņēmums.
Izmēģinājumu centrs ir izveidots 1975. gadā, izbūvējot leģendāro trasi, un piedāvā plašas testēšanas iespējas visos izstrādes posmos. 12,6 kilometrus garā, vienīgā šāda veida ātrgaitas trase pasaulē tika izbūvēta, lai testētu automobiļus ekstremālos apstākļos un padarītu efektīvākus izstrādes procesus. Jūlija vidū tika sekmīgi pabeigta izmēģinājumu centra rekonstrukcija. Veikto uzlabojumu vidū bija inovatīvas aizsargbarjeru sistēmas uzstādīšana. To Porsche Engineering ir izstrādājis speciāli ātrgaitas izmēģinājumiem Nardo. Darbi ietvēra arī 106 tūkstošus kvadrātmetru plašā braukšanas dinamikas sektora pilnīgu renovāciju.