Pētījums* “Cik stilīgi ir latvieši?” atklāj, ka latvieši visbiežāk apģērbu iegādājas lielajās apģērbu ķēdēs, kurām seko multizīmolu un mazlietotu apģērbu veikali.
Latvieši aizvien dod priekšroku lietotu apģērbu veikaliem
Gandrīz puse jeb 48% aptaujāto atzīst, ka apģērbu un aksesuāru iegādei izvēlas tādas globālās mazumtirdzniecības ķēdes kā “Zara” vai “H&M”. Šie apģērbu grandi piedāvā tā saukto ātro modi un ir pircējiem ērti, jo visu tiem nepieciešamo – no apģērba, apaviem un aksesuāriem līdz smaržām un skaistumkopšanas produktiem – piedāvā vienuviet.
Lietotu apģērbu un multizīmolu veikali latviešu vidū ir vienlīdz populāri.
Gandrīz ceturtā daļa (24%) respondentu atzīst, ka apģērbu un aksesuārus pērk lietoto preču veikalos. Šādas iepirkšanās popularitāti visā pasaulē ir veicinājusi iedzīvotāju vidū pieaugošā izpratne par vides problēmām. Lietoto preču veikali ļauj cilvēkiem gan ievērot videi draudzīgāku dzīvesveidu, gan atrast oriģinālus apģērbus par pieņemamām cenām. Savukārt mazliet mazāk jeb 23% aptaujāto pauž, ka apģērbu un aksesuārus iegādājas multizīmolu veikalos. Šajās tirdzniecības vietās pircējiem tiek piedāvāta virkne izmeklētu zīmolu vienuviet.
*Vācu multizīmolu mazumtirgotāja VAN GRAAF un tirgus izpētes kompānijas “Norstat” kopīgi veiktais pētījums.