Vingris pēta: Renault Clio 5 prezentācija

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Renault Clio 5
Renault Clio 5 Foto: Publicitātes foto

Kad pirms daudziem gadiem no poļu draugiem iemācījos nekam nederīgo “cześć mój mały chomik!” (Sveiks, manu mazo kāmīti!) frāzi, nevarēju iedomāties, ka pielietojumu tai atradīšu 2019. gadā Polijas un Čehijas pierobežā Renault rīkotajā pasākumā, kur Baltijas valstu žurnālistiem, blogeriem un jūtūberiem tika organizēta iepazīšanās ar jauno Renault Clio 5 automašīnu.

Ap autosstāvietā noparkotajiem oranžajiem, gaiši un tumši zilajiem un melnajiem jaunajiem piektās paaudzes Renault Clio modeļiem knosās bars, pārsvarā, jaunu vīriešu, bet ir arī viena sieviete. Salīkuši un sakumpuši ap mazajiem Clio jeb, kā es tos iesaucu - kāmīšiem, viņi fotografē, filmē, taisa pašiņus, blogo un strīmo. Skats no malas tāds, it kā apskatīšanai būtu izlikts jauns pasaules brīnums. Centīgo auto apskatnieku uzmanība tiek pievērsta podziņām šur, detaļām tur, niansēm vēl kaut kur.  

Raksta foto
Foto: Publicitātes foto

Pēc brīža Renault pārstāvji izsniegs mašīnas testa braucieniem un auto apskatnieki ar Clio 5 iepazīties varēs, sēžot pie stūres. Bet vispirms īsa un labi nomaskēta rūpju pilna instrukcija, kuras mērķis ir pierunāt apskatniekus ievērot satiksmes noteikumus. Var saprast organizatorus, jo šāds testētāju bars, izmēģinot kāmīšu maksimālā ātruma robežas, dažu stundu laikā spēs sakrāt iespaidīgu fotoradaru sodu kaudzi. Nav šaubu, ka daļa no apskatniekiem nešaubīgi arī mēģinās to izdarīt.

"Uz automaģistrālēm maksimālais ātrums ir 140, bet lūdzam atcerēties, ka bieži vien tas ir 110," smaidot mums stāsta pasākuma organizatori. 

Polijas ceļu infrastruktūra un kvalitāte, vientuļos lauku ceļus ieskaitot, ir satriecoši laba. Par tādiem ceļiem mēs Latvijā varam tikai sapņot. Pa kuru laiku un kas par iemeslu tādam poļu izrāvienam mums priekšā? Nu nevar būt, ka tas viss dēļ neskaitāmajiem riebīga paskata reklāmas baneriem visās ceļmalās. Un runa nav tikai par ceļiem vien. Koptas viensētas, acīmredzama uzņēmējdarbība visdažādākajos pilsētu un lauku nostūros. Ne miņas no tās baisīgās Polijas, kas deviņdesmito sākumā biedēja automašīnu šeptmaņus, kas dzina lietotās mašīnas no Rietumeiropas uz Baltiju. Ar skaudību skatos uz poļu autobāņiem ar atļautajiem 140 un asfaltētajiem lauku ceļiem, nevienu pašu grantinieku tā arī neatrodot. 

Ir fotogēniski cilvēki un ir tādi, kuri bildēs izskatās tieši tāpat, kā dzīvē. Ar automašīnām ir līdzīgi. Piemēram, prezentāciju video un fotogrāfijās jaunais Clio izskatās ļoti glīts. Dabā - nu, tā ne visai. Kārtējais masu produkts, kurā mūsdienu autiņi ir kļuvuši līdzīgi cits citam. Bet tas nav traucējis iepriekšējam Clio 4 modelim kļūt par mazās klases auto dižpārdokli - 2,6 miljoni pārdotu Clio 4 kopš 2013. gada, 451 tūkstotis 2018. gadā vien.  

Bet, ja Clio ir mašīna, kuras virsbūves dizains man diez ko nepatīk, tad interjers, jāatzīst, ir tā neko.

Šofera sēdeklī sēžot, pazūd sajūtas, ka šī ir kāmīšu izmēra mašīna. Priekšējos sēdekļos, vietas ir pietiekami un ir ērti. Interjers ar 9,3 collu multimediju ekrānu, digitālo skaitītāju, viduskonsoli, krēsliem, mīksto paneļa pārklājumu ir glīts, it sevišķi R.S. Line versijas melni sarkanais dizains. Un pēc pāris pavadītajām stundām pie stūres, izkāpjot no mašīnas, pirmā reakcija ir - vai, cik tu tomēr esi maziņš! Bagāžnieks, loģiski, arī ir maziņš, bet tādi mazajām mašīnām jau tie ir. Bet kāpēc tā atvēršanai, es atvainojos, jānotiek caur pakaļas caurumu, kuru atrast būs izaicinājums ne man vien? 

Raksta foto
Foto: Publicitātes foto

Mūsdienu jaunās mašīnas laikam pa īstam novērtēt var tikai tad, ja kāds izstāsta, kas tik iekšā nav sabūvēts. Vismaz tādam, kā es - ne auto speciālistam. Ražotājs sola satiksmes sastrēgumu palīgus, joslu centrēšanas palīgrīkus, Stop & go adaptīvo kruīza kontroli, aklo punktu uzraudzību ar radariem, parkošanās palīgus un tā tālāk un tā joprojām. Prieks braukt ar jaunu auto!

Kalnos pie pašas Polijas un Čehijas robežas braukājam pa kalnu serpentīniem, gleznainajiem kūrortu ciemiem un pilsētiņām. Šī Polijas daļa ir ļoti skaista. Un ne miņas no dārza rūķu un citu skulptūriņu tūkstošiem, kurus katra ciema tirgotāju pagalmos pirms gadiem atceros no braucieniem cauri Polijai uz Vāciju ziemeļos. 

Izbraucu ar trim Clio 5 modeļiem, no kuriem vislabāk mani uzrunāja, kāds pārsteigums, dārgākā - TCe 130 GPF versija ar melni sarkanu interjeru, 1,3 dzinēju, 130 zirgiem un 7 pakāpju EDC  automātisko pārnesumkārbu.

Renault Clio 5 pircējiem piedāvā: 

Benzīna dzinējus SCe 65 un 75: 1,0 SCe (ar trim cilindriem) ar 5 pakāpju pārnesumkārbu un jaudu 65 ZS un 75 ZS (un 95 Nm griezes momentu), TCe 100: 1,0 TCe ar turbokompresoru (ar trim cilindriem), TCe 130 GPF:  Pieejams ar 130 ZS un 240, komplektācijā ar 7 pakāpju EDC automātisko pārnesumkārbu.

Dīzeļdzinējus Blue dCi 85 un 115 un hibrīdzinēju E-TECH. 

Renault plānos ietilpst arī izlaist Clio 5 elektroauto ne pārāk tālā nākotnē.

Uz augšu