Arī pieaugušo izglītībā ir tāda tendence, ka daudzi maina savas profesijas un mācās programmēšanu, lai kļūtu par programmētājiem. Ir svarīgi parādīt to, ka iemācoties pamatlietas, ir iespējams kaut ko mainīt un radīt ko jaunu.
Piemēram, mums birojā saplīsa tējkanna – tā neslēdzās ārā, līdz ar to, kādam bija jāstāv klāt un jāgaida, kad ūdens uzvārīsies, vai arī jāatliek telefonā atgādinājums aiziet pēc uzvārītā ūdens. Mūsu komanda brīvākā brīdī sāka domāt, ko darīt ar tējkannu – nest uz servisu vai arī pirkt jaunu. Mēs paņēmām mikrokontrolierus ar temperatūras sensoriem un uztaisījām pīkstuli. Tiklīdz tējkanna sasniedza noteiktus grādus, ierīce sāka pīkstēt. Es pati neesmu programmētāja, taču zinu pamatlietas, kas man ļauj dzīvē kaut ko nedaudz uzlabot vai pamainīt. Neplānoju kļūt par programmētāju, taču šīs zināšanas man dzīvē ir palīdzējušas. Šīs zināšanas var lietot, lai uzlabotu savu ikdienu.
- No jūsu novērojumiem – vai pēdējo piecu gadu laikā Latvijas izglītības sistēma ir spērusi solīti uz priekšu, vai arī atrodas turpat, kur pirms desmit vai 15 gadiem?
- Man ir prieks, ka izglītībā notiek pārmaiņas. Tagad ir arī jaunais izglītības saturs, kas balstās kompetencēs, ir “Skola 2030” projekts, kur uzsvars tiek likts uz zināšanām un prasmēm, nevis vienkāršu zināšanu atkārtošanu. Arī tehnoloģiju jomā ir vērojami uzlabojumi.
Latvijas skolas ir labi aprīkotas ar tehnoloģijām – interaktīvās tāfeles, datori... Tas viss ir labā līmenī. Jautājums, uz ko jākoncentrējas – jābeidz iepirkt tehnoloģijas, jo tās jau ir pietiekami, bet jāsāk koncentrēties, kā pedagogiem jēgpilni izmantot šīs tehnoloģijas mācību procesā. Ir arī tā, ka bija parastā tāfele, bet klasē tika uzstādīta interaktīvā tāfele. Taču skolotājs to tāpat izmanto, lai rakstītu tāpat kā agrāk. Ir jārāda, kā izmantot šīs tehnoloģijas. Arī programmēšana mācību saturā arvien vairāk tiek integrēta. Pagaidām trūkums, manuprāt, ir pedagogu zināšanas tehnoloģiju jomā – viņi pašlaik ir jāapmāca.