Pārdalāmais ES fondu finansējums paredzēts šo minēto trīs projektu valsts budžeta līdzfinansējuma atbrīvošanai, tādējādi pēc Finanšu ministrijas aplēsēm, kas izriet no pieņēmumiem par šo projektu indikatīvo izdevumu apmēru 2020.-2022.gados, iespējama fiskālās telpas atbrīvošana vismaz 13 miljonu eiro 2020.gadā, 16,7 miljonu eiro 2021.gadā un 116,8 miljonu eiro 2022.gadā.
Jau ziņots, ka "Pasažieru vilciens" jūlijā parakstīja līgumu ar Čehijas vilcienu ražotāji "Škoda Vagonka" par jaunu elektrovilcienu iegādi. Līguma summa ir 241,889 miljoni eiro, taču kopējās jauno elektrovilcienu projekta, kas ietver arī vilcienu remonta centra izbūvi, izmaksas plānotas 255,889 miljoni eiro.
Valdības 16.jūlijā atbalstītās valsts budžeta ilgtermiņa saistības paredz, ka valsts budžeta finansējums jauno elektrovilcienu projektam 2019.gadā ir 36,632 miljoni eiro, 2020.gadā - 4,5 miljoni eiro, 2021.gadā - 15,053 miljoni eiro, 2022.gadā - 125,923 miljoni eiro, 2023.gadā - 44,268 miljoni eiro un 2024.gadā - 29,512 miljoni eiro.
"Pasažieru vilciens" ir izveidots 2001.gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no "Latvijas dzelzceļa" veiktajām funkcijām. Iepriekš "Pasažieru vilciens" 100% bija "Latvijas dzelzceļa" meitasuzņēmums, taču 2008.gada oktobrī tas tika pārveidots par valsts uzņēmumu.