Dienu pēc banku pilnīgas atteikšanās no kodu kartēm, tehniskas problēmas otrdienas pirmajā pusē bija piemeklējušas autorizācijas rīku "Smart-ID". Kā novēroja portāls TVNET, ap plkst 13.30 rīka darbība tika pilnībā atjanunota.
Pilnībā atjaunota "Smart ID" darbība (4)
Iepriekš, mēģinot autorizēties ar "Smart-ID", viedtālruņa ekrānā parādījās uzraksts, ka pakalpojums īslaicīgi nav pieejams, un tas būs pieejams jau drīzumā. Laika posmā no 11.45 līdz 13.30 nebija iespējams veikt maksājumus ar internetbankas palīdzību.
"SK ID Solutions" pārstāve Sanita Meijere aģentūru LETA informēja, ka problēmas konstatētas otrdienas plkst. 11.45.
"SK ID Solutions" velta visas pūles, lai problēmu atrisinātu iespējami ātri.
"Mēs atvainojamies klientiem un visiem "Smart-ID" lietotājiem!" pauda Meijere.
Jau ziņots, ka igauņu uzņēmums "SK ID Solutions" risinājumu "Smart-ID" prezentēja 2017.gada sākumā. To var izmantot e-pakalpojumu nodrošināšanai finanšu, izglītības, telekomunikāciju, enerģētikas, mazumtirdzniecības un arī dažādu valsts pakalpojumu nodrošināšanai.
Par tehniskajām ķibelēm ziņo arī cilvēki sociālajos tīklos.
SmartID uzkāries! Nu kā tagad tikt pie algas?
— Zane Biķe (@ZaneBike) September 10, 2019
Te tev nu bija - lietojiet smartID, kurš ik pa brīdim “īslaicīgi nedarbojas”. Kam tas ir izdevīgi? Klientiem noteikti nē.
— Laima Bakāne (@Laima52) September 10, 2019
Bet tajā Smart ID nedarbošanās lietā nav jau nekas traks, ka "netiek pie naudas" (jo bankomāti un kartes darbojas kā ierasts), bet gan tas, ka VID EDS, @mans_tet un citur, kur kas maksājams, ierasts ielogoties ar internetbankas palīdzību. Un tad nu gan ir dimbā, ja Smart ID nav
— Līva Alksne (@alksnel) September 10, 2019
Jauki, papriecājos par ērto banku, un Smart ID nolēma uzkārties un teikt, ka service temporarily unavailable. Tas tikai man vai arī visai pasaulei?
— alise zarina (@phronemophobe) September 10, 2019
Šodien tieši runāju ar kolēģi, ka mūsdienu tehnoloģijas atvieglo dzīvi. Nepaiet ne divas stundas un es netieku pie savas naudas bankā, jo Smart ID paziņo, ka savienojums nav drošs un netieku nekur iekšā. Smart ID atbalsta tel. nav sazvanāms ? @SwedbankLatvia ir kas zināms?
— Līva Alksne (@alksnel) September 10, 2019
Izskatās, ka vakar oficiāli izbeidzot kodu karšu autorizācijas opciju, šodien nokāries SmartID ("Pakalpojums īslaicīgi nav pieejams").
— Martins Danevics (@DerTwitler) September 10, 2019
Nebija nemaz tik ilgi jāgaida kopš #SmartID ieviešanas līdz “īslaicīgi” nepieejamai autentifikācijai.
— Aivars Meijers (@AivarsMeijers) September 10, 2019
30 min jau ir diezgan nopietni. pic.twitter.com/LmGBsJwDyT