Pirms iet gulēt, jātērē nauda jeb paradums, ko pirms gulētiešanas piekopj arvien vairāk cilvēku

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto
Foto: Pixabay

Arvien vairāk patērētāju iepērkas interneta veikalos vēlu vakarā vai pat naktī pirms gulētiešanas, vai arī agri no rīta – pēc pamošanās, secinājuši interneta veikalu analītiķi. “John Lewis Partnership Card” apkopotie dati liecina, ka katrs 15. pirkums tiek veikts laika posmā no pusnakts līdz sešiem rītā, vēsta britu raidorganizācija BBC.

Datu apkopojums liecina, ka “nakts pircēju” daudzums 2018. gadā ir palielinājies par 23%, salīdzinot ar gadu iepriekš. Tirdzniecības analītiķis Kriss Fīlds sacīja, ka tehnoloģijas attīstība izmaina cilvēku paradumus, un tas ir arī attiecināms uz iepirkšanos, kas nu ir pieejama mobilajās ierīcēs.

“Šādu paradumu ir izveidojušas jaunākās mobilo telefonu paaudzes, un to veiksmīgi izmanto tirgotāji, kam šāda cilvēku grupa, kas iepērkas naktī, ir ļoti izdevīga. Tirgotāji ir secinājuši - ja tu dodies uz interneta veikalu, bet neko nenopērc, tad ir jāpanāk tāds efekts, lai jau tuvākajā laikā tu atgrieztos interneta veikalā un varbūt beidzot kaut ko iegādātos. Tieši tāpēc interneta veikali investē milzīgas summas mājaslapu un programmatūras izstrādē,” saka Fīlds.

Lielbritānijas apģērbu interneta veikals “I Saw It First” norāda, ka galvenās “pīķa stundas”, kad notiek visvairāk darījumi, ir tieši naktī. Tirgotājs, kurš ir galvenais sponsors dažādiem projektiem Lielbritānijas televīzijās, norādīja, ka lielākais pircēju pieplūdums interneta veikalā ir vērojams laika posmā no deviņiem vakarā līdz vieniem naktī.

Šajā laika periodā visaktīvāk naudu tērē gados jaunas patērētājas - vecumā no 18 līdz 24 gadiem, kuras iegādājas kleitas un dažādus topus.

Savukārt elektroniskas tirgotāja “Currys PC World” pārstāvji sacīja, ka šī veikala mājaslapā lielākais potenciālo tirgotāju pieplūdums ir vērojams laika posmā no astoņiem līdz desmitiem darbadienu vakaros. Pagājušajā gadā par desmito daļu ir pieaudzis to klientu skaits, kuri savus pirkumus veic vēl vēlāk – no desmitiem vakarā līdz pat trijiem naktī.

Interneta veikala pārstāvji norādīja, ka galvenās produktu kategorijas, kam vēlu vakarā un naktī tiek izrādīta lielākā interese, ir datorspēļu datoru komponentes, kā arī dažādi datorspēļu aksesuāri.

Kāpēc cilvēki izjūt nepieciešamību iepirkties tik vēlu naktī?

Londonā strādājošā doktore Romana Kušai norāda, ka mūsdienu aizņemtajā dzīves ritmā laiks, ko cilvēki pavada gultā, ir vienīgais brīdis dienā, kad bez steigas var veikt pirkumus internetā. Tie var būt veikti gan ar iepriekšēju nodomu, gan arī redzot internetā dažādas reklāmas, tādējādi īstenojot savas mirkļa iegribas.

Vairākas sievietes britu medijam BBC atklāja, ka viņām patīk izvēlēties un iegādāties apģērbus, kā arī pat pārtikas preces vēlās vakara vai nakts stundās.

“Manas smadzenes šajā dienas laikā ir mazāk saspringtas, līdz ar to es bieži iegādājos dekorus mājai, drēbes, apģērbu – visu, kas manuprāt, ir ļoti nepieciešams,” sacīja Hempšīrā dzīvojošā mārketinga speciāliste Kerija Vatsa.

Tas, savukārt, saskan ar “John Lewis” veikto pētījumu, kurā noskaidrots, ka naktī vislielākos izdevumus veic sievietes. Tomēr – nākas secināt, ka vīrieši savus pirkumus interneta veikalos veiks vēl vēlākās nakts stundās nekā sievietes.

Tāpat pētījumā uzskaitītas piecas populārākās preču grupas, kas vēlu naktī vai ļoti agri no rīta piesaista vislielāko pircēju uzmanību. Tās ir gultas pārvalki, televizori, klēpjdatori, mobilie tālruņi, kā arī saldētavas.

27 gadus vecais Lūks britu raidorganizācijai BBC norādīja, ka viņš un viņa dzīvesbiedre ik nedēļu strādā 45-50 stundas, tieši tāpēc iepirkšanās notiek interneta vidē – tas palīdz ātrāk iegādāties nepieciešamās preces, kā arī ļauj vairāk laika pavadīt kopā ar savu otro pusīti.

Fīlds gan norāda, ka naktī veiktie pirkumi internetā, visbiežāk, ir daļa no “iepirkšanās maratona”, kas parasti sākas jau dienas laikā.

Tirgotāji uzsver, ka lielākā daļa pirkumu nav veikti impulsīvi. Parasti patērētājs apskata preci vismaz vien vienu reizi, visticamāk, vēl atrodoties darbā, skatoties interneta veikala mājaslapu datorā. Pēc tam tiek pieņemts lēmums, kas vakarā tiek īstenots – pirkums notiek nu jau ar mobilā telefona palīdzību.

Taja Džonstone, kas strādā slimnīcā, saka, ka viņa iepriekš preces, kuras vēlētos iegādāties, saglabā īpašā sarakstā. “Vēlu vakarā es sēžu un pārskatu iespējamo pirkumu sarakstu, ko esmu sastādījusi iepriekš. Nezinu kāpēc, bet ap 23:47 vakarā pat visai briesmīgi apģērbu gabali liekas diezgan labi un velkami,” skaidro sieviete.

Fīlds uzskata, ka nakts iepirkšanās fenomens īpašu izaugsmi ir piedzīvojis pēdējo divu gadu laikā. Pircēji iegādājas preces neparastos dienas laikos, tāpat notiek arī ar prasību iesniegšanu par preču atdošanu atpakaļ un naudas atgriešanu.

Interneta veikalu vadībai tagad ir jāapsver dažādas jaunas iespējas – viņiem ir jāpielāgojas pircēju prasībām, un jāmaina interneta veikalā strādājošo darba laiks. Viena no iespējām ir algot papildus darbiniekus, vai arī mainīt esošo darbinieku darba stundas. Fīlds norāda, ka interneta tirdzniecības nozarē ar laiku palielinās konkurence.

Tāpat jārēķinās arī ar pieaugošām izmaksām, kas ir saistītas ar tirdzniecības platformas uzturēšanu.

“Tirgotāji cenšas saprast, vai viņiem būs jāievieš kādas nakts maiņas savos kontaktcentros, lai uz vietas ir vismaz kāds cilvēks, kurš būs gatavs pircējiem palīdzēt ar pasūtījumu veikšanu vai atbildēt uz citiem jautājumiem,” saka Fīlds.

Svarīgākais
Uz augšu