Šodienas redaktors:
Lauma Lazdiņa
Iesūti ziņu!

Tikpat kantains kā iepriekš, taču krietni modernāks - jaunais Land Rover Defender

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Land Rover Defender '19
Land Rover Defender '19 Foto: Nick Dimbleby

​Land Rover Defender ir automobilis, kura kantainais siluets un robustais raksturs ir kļuvis par neatņemamu šīs leģendas daļu. 

Jaunā Defender radītāji ir pacentušies, lai tā stūrainais siluets nekur nepazustu, bet ir acīmredzams, ka tas ir moderns apvidnieks. 

Frankfurtē pagaidām debitējusi tikai viena tradicionālo indeksu 110 mantojusī modifikācija, nedaudz vēlāk būs apskatāma arī īsākas riteņu bāzes Defender 90. Vēl vēlāk parādīsies mazāku sēriju specializētās modifikācijas. Visiem Defender būs virsbūves stūros novietoti riteņi, panorāmas jumts ar raksturīgo kūkumu un uz sānu atveramas aizmugurējās durvis ar rezerves riteni.

“Jaunajam SUV ir būtiska tā pagātne, bet tas nav tai pakļauts. Tādēļ tas arī ir jauno laiku Defender, kura savdabīgums izcelts ar ekskluzīvu siluetu un optimālām proporcijām, kas sacīt saka, ka tas ir nopietns SUV. Īsts 4X4, kura izskats un konstrukcija atbilst tā aicinājumam,” stāsta Land Rover dizaina vadītājs Gerijs Makgoverns.

Jaunā Defender radītāji ir pacentušies automobiļa salonā saglabāt dažus tā pirmsākuma stilistikas elementus. Piemēram, šur un tur ir redzamas stiprinājuma skrūves un tērauda virsbūves struktūras elementi. Turklāt pārnesumkārbas svira nonākusi priekšējā panelī, bet brīvajā vietā iemontēts trešais pirmās rindas sēdeklis – līdzīgi kā pirmās paaudzes Land Rover.

Land Rover Defender '19
Land Rover Defender '19 Foto: Nick Dimbleby

Tāds izvietojums ļāvis radīt neierastas sēdvietu kombinācijas – Defender 110 var būt piecas, sešas vai septiņas vietas. Modifikācijas ar divām sēdekļu rindām bagāžas telpas tilpums ir 1075 litri, bet, nolokot otrās rindas sēdekļu atzveltnes, ietilpība pieaug līdz 2380 litriem.

Izmēģinājumu laikā Defender pieveica vairāk nekā 1,2 milj. kilometru ekstremālos apstākļos – 50 grādu karstumā tuksnesī, 40 grādu aukstumā Arktikā un 3 kilometru augstumā Klinšu kalnos Kolorādo štatā.

Land Rover Defender '19
Land Rover Defender '19 Foto: Nick Dimbleby

Šādos apstākļos tika testēta arī pilnīgi jaunā pilnpiedziņas sistēma Configurable Terrain Response. Sistēma ļauj pieredzējušiem autovadītājiem pašiem izveidot uzstādījumu komplektāciju, kas vislabāk atbilst braukšanas apstākļiem un viņu autovadīšanas stilam. Savukārt iesācējiem sistēma vienkārši identificēs un piedāvās labāko režīmu esošajos apstākļos.

Jaunā SUV klīrensu var uzstādīt līdz 291 mm, bet piekares ģeometrija ir tāda, ka priekšējais (approach), centrālās daļas (breakover) un aizmugurējās daļas (departure) leņķis veido attiecīgi 38, 28 un 40 grādus. Defender var pieveikt 900 dziļu mm braslu, bet Terrain Response 2 sistēmā ir elektroniskais brasla pieveikšanas palīgs.

Land Rover Defender '19
Land Rover Defender '19 Foto: Nick Dimbleby

Tāpat automobilī ir instalēta unikāla koncerna izstrādātā ClearSight Ground View tehnoloģija, kas ar elektronisko acu palīdzību ļauj pārredzēt ceļa virsmu, kas atrodas zem dzinēja pārsega, tieši iepretim priekšējiem riteņiem.

Pagaidām Defender tiks piedāvāts ar benzīna un dīzeļdzinēju, bet tuvā nākotnē parādīsies arī uzlādējams hibrīds PHEV, tāpat tiek apspriests pilnībā elektriskais Defender.

Pirmajiem pircējiem tiks piedāvāti 2 litru četru cilindru Si4 un sešu cilindru, 3 litru darba tilpuma I6 benzīna dzinēji, kas ģenerē attiecīgi 300 un 400 ZS. Pēdējais tiek komplektēts ar tā saucamo MHEV jeb vieglā hibrīda spēkstaciju.

Land Rover Defender '19
Land Rover Defender '19 Foto: Nick Dimbleby

Dīzeļa dzinēji arī ir divi – četru cilindru, divu litru darba tilpuma SD4, kas ģenerē attiecīgi 200 vai 240 ZS un 430 Nm griezes momentu. Šo abu Defender versiju vidējais degvielas patēriņš ir 7,6 litri uz 100 kilometriem, bet oglekļa dioksīda emisija – 199 g/km.

SUV debitē pilnīgi jauna komunikācijas sistēma Pivi Pro, kas aprūpēta ar jaunu, īpaši jutīgu un ātras reakcijas skārienekrānu. Bet atjaunotā Software-Over-The-Air (SOTA) tehnoloģija ļauj atjaunot pat 14 dažādu elektronisko moduļu programmatūras iekārtu tālvadības veidā, automātiski lejupielādējot un instalējot nepieciešamos papildinājumus.

Land Rover Defender '19
Land Rover Defender '19 Foto: Nick Dimbleby

Defender būs ar ierastajām koncerna aprīkojuma pakotnēm – S, SE, HSE, Launch Edition, First Edition un Defender X – taču vēl klients varēs individualizēt komplektāciju ar četrām atšķirīgām pakotnēm: The Explorer, Adventure, Country un Urban. Tāpat būs iespējams pasūtīt sevišķi izturīgo virsbūves aizsargrisinājumu Satin Protective Film, kas ar speciālu plēvīti pasargā krāsu un laku. Bezceļu un ceļojumu cienītājiem Land Rover piedāvās tālvadības elektrisko vinču, jumta telti, piepūšamas jumta nojumes un papildu bagāžas somas.

Latvijā Land Rover Defender 90 maksās no 48 950 eiro, bet Defender 110 - no 55 100 eiro. Pirmās automašīnas Latviju sasniegs 2020. gada aprīlī.

Land Rover Defender '19
Land Rover Defender '19 Foto: Nick Dimbleby
Nepalaid garām!
Uz augšu