- Resursi, ko uzņēmums velta, ir pietiekami. Resursu pietiekamība ir viens no aspektiem, ko vērtē ārējie auditori, pirms dot atzinumu, ka pakalpojums ir drošs un kvalitatīvs. Tehniskas problēmas skar praktiski visus tehnoloģiju pakalpojumu uzņēmumus, to vidū "Google" un "Microsoft". Galvenais, lai uzņēmums spēj operatīvi reaģēt un ātri novērst traucējumus. Dažreiz gadās tā, ka gribam veikalā norēķināties ar karti, bet nestrādā karšu terminālis. Tā vienkārši notiek.
- Šis arī bija tāds pats gadījums?
- Nē, šis bija unikāls gadījums ar to, ka cilvēki jau nepakļaujas brīdinājumiem. Viņi zina, ka kaut kas notiks, bet tāpat neko nedara līdz brīdim, kamēr tas nenotiek. Tāpat arī bija ar kodu kartēm, kad daudzi bija nogaidījuši līdz brīdim, kad kodu kartes vairs nestrādāja. Tajā otrdienā (10. septembrī), acīmredzot, bija liels “Smart ID” lejupielāžu un uzstādīšanas gadījumu skaits. Tas arī bija galvenais iemesls šīm problēmām.
- Vai, jūsuprāt, arvien vairāk pakalpojumi būs atkarīgi no autorizācijas līdzīgi, kā tas notiek ar “Smart ID” un internetbankām?
- Noteikti. Tas ir veids, kā neizejot no biroja, mājām, mēs varam iegūt dažādus pakalpojumus un preces.
- Vai tas neveido zināmu atkarību no tehnoloģijām? Respektīvi, notiekot kādām tehniskām problēmām, cilvēks paliek gluži “kā bez rokām”?
- Savā ziņā jā, tas ir zināms risks, bet tas ir virziens, kurā iet visa pasaule – apzinoties vai neapzinoties riskus. Protams, tiek runāts par dažādām kataklizmām, kā elektrības pazušanu vai kādas attālinātas kontroles sākšanos, bet, acīmredzot, mums šis risks ir pieņemams – mums kā lietotājiem – gan individuāli, gan valsts un uzņēmumu līmenī. Tā iespējamība, ka tas risks varētu iestāties, ir ļoti maza.