Lai izvairītos no šīm sekām, mazajiem uzņēmumiem ir jāsagatavojas datu drošības pārkāpumiem, tomēr daži uzņēmumi aizsardzībai izmanto plaša patēriņa izstrādājumus (20 %). Tie var nodrošināt noteiktu pamataizsardzības līmeni, taču mājas lietotājiem domātajiem risinājumiem nav īpašu funkciju, kas ir nepieciešamas uzņēmuma drošībai, piemēram, tikai uzņēmumiem domāti risinājumi nodrošina serveru aizsardzību vai centralizētu pārvaldību.
"Mazākie uzņēmumi bieži vien galveno uzmanību velta savai darbībai un izaugsmei - un tieši tā tam ir jābūt. Kiberdrošība var nebūt to galveno prioritāšu vidū, tomēr problēmas ignorēšanas izmaksas tikai turpinās augt. Kāpēc? Tāpēc, ka ļaunprogrammatūra neatšķir savus upurus un pat ļoti mazām organizācijām ir, ko zaudēt, piemēram, konfidenciāli dati," komentē "Kaspersky" vadītājs Baltijā Andis Šteinmanis.
"Taču ir arī labā ziņa - lai spētu sevi aizsargāt gan no ļaunprogrammatūrām, gan no cilvēkfaktora riskiem, šiem mazākajiem uzņēmumiem nav jāiegulda daudz līdzekļu vai jāalgo pieredzējuši speciālisti. Ir tikai jāizvēlas pareizais drošības izstrādājums."
"Kaspersky" arī nāk klajā ar ieteikumiem, lai palīdzētu mazajiem uzņēmumiem pārvaldīt savu kiberdrošību.
Darbiniekiem ir jāiemāca darbiniekiem kiberdrošības pamatus, piemēram, neatvērt un neglabāt datnes no nepazīstamām e-vēstulēm vai vietnēm, jo tās var kaitēt visam uzņēmumam.
Regulāri jāatgādina darbiniekiem, kā rīkoties ar konfidenciālu informāciju, piemēram, glabāt tikai uzticamos mākoņpakalpojumos ar ieslēgtu autentifikāciju, neizpaust neuzticamām trešām personām.
Jāīsteno likumīgas, no oficiāliem avotiem lejupielādētas programmatūras lietošana un jāveido svarīgu datu dublējumkopijas un regulāri jāatjaunina IT iekārtas un lietotnes, lai izvairītos no neaizlāpītām ievainojamībām, kas var kļūt par pārkāpuma cēloni.