"Mūsu partizāni no žēluma raudāja par to, ka mūsu ģenerālim, kurš bija tikai dažus mēnešus vecs, bija tik maz ēdamā. Viņi atnesa ēdienu un kazas pienu," turpina gide.
Ziemeļkorejiešu leģendai ir dažas kopīgas iezīmes ar Jēzus Kristus piedzimšanas stāstu, sākot ar spožu zvaigzni debesīs un beidzot ar labvēļu sanestajām dāvanām nākamajam līderim.
Ziemeļkorejas Strādnieku partija un Kimu dinastija turas pie varas, balstoties uz Kima Irsena lomu cīņā par neatkarību.
Saskaņā ar mītu, Pektu kalnā piedzima karalis Tanguns - dieva un par sievieti pārvērstas lāčumātes dēls, kurš no debesīm nonāca uz zemes. Ziemeļkorejieši esot viņa pēcteči. Kima Čenira piedzimšana tajā pašā vietā simboliski ierindo Kimu dinastiju pusdievu rindās.
Ziemeļkorejas propagandisti nereti Kimu Čenunu dēvē par "Pektu dzimtas" turpinātāju.
Ārvalstu vēsturnieki gan uzskata, ka Kims Irsens lielāko daļu kara aizvadīja ārpus Korejas pussalas - vispirms kā partizāns Ķīnā cīnoties ar Japānas karavīriem, bet pēc tam kā bataljona komandieris padomju armijā.
Padomju Savienības reģistros norādīts, ka viņa dēls 1941.gada 16.februārī piedzima Vjatskojā, nelielā ciemā Tālajos Austrumos.
Pēc kara Pektu kalna nometnes vieta esot aizaugusi ar mežiem, bet Kims Irsens esot to atpazinis vizītes laikā 1986.gadā. Viņš licis tur uzbūvēt trīs būdiņas, lai jaunākās paaudzes varētu mācīties "par mūsu valsti, ko viņš aizsargāja un atkaroja ar savām asinīm", klāsta gide.