Dragi Eiropas Parlamentā sacīja, ka “jo ilgāks būs vājuma periods ražošanas nozarē, jo lielāki būs riski citos ekonomikas sektoros.” Viņš norādīja, ka ekonomiskās izaugsmes risku balanss liecina, ka pagaidām par jaunu ekonomisko uzrāvienu nevar runāt, jo tendences pašlaik ir negatīvas.
Biznesa aktivitātes rādītājs Vācijas ražošanas sektorā jau vasarā nebija diez ko augsts – tas sasniedza 43,5 punktus, taču septembra rādītājs ir vēl vājāks – vien 41,4 punkti, kas ir zemākais punkts kopš 2009. gada vidus. Šie rādītāji parāda, kā problēmas autoindustrijā, spriedze starptautiskās tirdzniecības jomā un “Brexit” radītās neskaidrības spēj ietekmēt eirozonas lielāko ekonomiku.
“Vācijas ražošanas sektora rādītāji ir vienkārši briesmīgi. Visa šī neskaidrība, ko radījuši tirdzniecības konflikti, jaunās tendences autobūves sektorā, kā arī “Brexit” nedienas, Vācijas ekonomikai rada ļoti sāpīgus triecienus,” skaidro “IHS Markit’s” ekonomists Fils Smits.
Biznesa aktivitātes rādītāji eirozonas ražošanas sektorā arī nav uzskatāmi par spīdošiem. Kā norāda “Financial Times”, septembrī biznesa aktivitātes indekss varētu noslīdēt līdz 45,6 punktiem, kas ir daudz vājāk nekā sākotnēji prognozēts. Šis rādītājs būs zemākais pēdējo 75 mēnešu laikā.
“IHS Markit’s” dati norāda, ka būtisku kritumu piedzīvos arī biznesa aktivitātes rādītājs pakalpojumu nozarē, kur tas nokrities līdz 52 punktiem.
Savukārt Vācijā kopējais biznesa aktivitātes indekss ir sasniedzis zemāko punktu kopš 2012. gada oktobra – 49,1 punktu, kā arī piedzīvota pirmā reize kopš 2013. gada aprīļa, kad šis rādītājs ir zemāks par 50 punktiem. Indeksa kritums bijis straujākais pēdējo gandrīz septiņu gadu laikā.
Tikmēr Francijas privātā sektora ekonomiskā izaugsme ir augusi daudz lēnāk, nekā iepriekš prognozēts. Tāpat kā Vācijā, arī šeit ražošanas sektoru ļoti ietekmējuši eksporta apjomu kritumi. Francijas rūpniecības nozares biznesa aktivitātes rādītājs nokrita līdz 50,3 punktiem augustā, kamēr pakalpojumu jomā sasniegts vājākais sniegums pēdējo četru mēnešu laikā – 51,6 punkti.