Juridiskā firma Hagens Berman Ņūdžersijas štata apgabaltiesā iesniegusi kolektīvu prasību BMW un Bosch atzīt par vainīgiem sazvērestībā ar nolūku manipulēt ar kaitīgo izmešu rādītājiem. Tiesā iesniegtajos dokumentos norādīts, ka vairākiem BMW modeļiem bijušas uzstādītas krāpnieciskas ierīces, kas līdzinās tām, ko savulaik izmantojis Volkswagen koncerns.
BMW draud jauna "dīzeļgeita" ASV (6)
Pirmo kolektīvo prasību pret BMW minētās firmas juristi iesniedza jau 2018.gada martā. Tajā bija teikts, ka pēc vienošanās ar Bosch autoražotājam izdevies slēpt reālo slāpekļa oksīdu (NOx) izmešu apjomu, kas desmitkārt pārsniedzis pieļaujamo normu, ziņo Motor.ru. Tādējādi BMW faktiski bijis iesaistīts krāpnieciskās darbībās grupā, uz ko savukārt attiecas likumiem Par cīņu ar organizēto noziedzību un korupciju.
Jaunā prasība tiesā iesniegta BMW X5 (2009-2013) un 335d (2009-2011) īpašnieku vārdā un ietver virkni papildinājumu. Tā kā 2019.gada jūnijā tiesa apmierināja atbildētāja sūdzību un noraidīja prasību, jo tā bija balstīta tikai uz viena automobiļa testiem, Hagens Berman pārstāvji šoreiz nolēma veikt piecu automobiļu testus. Neatkarīgie testi laboratorijā un reālos apstākļos, kas tika veikti atbilstoši aktuālajām testu procedūrām, parādīja, ka izmešu rādītāji ir ievērojami pazemināti.
Piemēram, pazeminot vides temperatūru zem 20 grādiem pēc Celsija, laboratorijas apstākļos NOx izmešu apjoms palielinājies līdz 2365 miligramiem uz jūdzi. Tas 34 reizes pārsniedz normu. Veicot mērījumus pilsētas braukšanas režīmā, normatīvu maksimālās vērtības pārsniegtas 9 - 75 reizes, bet uz šosejas - 1,3 - 3,5 reizes.
Tāpat testos noskaidrots, ka aktīvā kvēpu filtra reģenerācijas līmenis ir augstāks nekā norādīts sertifikātā, bet tas savukārt negatīvi ietekmē gan izmešu apjomu, gan arī degvielas patēriņu. Aktīvās reģenerācijas rezultātā vispārējais NOx izmešu apjoms X5 dīzeļiem ir 4,5 līdz 11 reizes augstāks nekā norādīts sertifikācijas dokumentos, bet 335d automobiļiem - 2,5 līdz 4 reizes augstāks.
Var piebilst, ka Hagens Berman ne pirmo reizi cenšas pievērst autoražotāju vērību šādā veidā. Iepriekš kompānija ar līdzīgu shēmu vērsusies pret Ford, Mercedes-Benz, Fiat Chrysler Automobiles, Audi un General Motors.