2017.gadā Nevadas štatā, ASV, nelielais zviedru autoražotājs Koenigsegg uzstādīja pasaules rekordu, kad tā modelis Agera RS no nulles līdz 400 kilometriem stundā paātrinājās un pēc tam pilnībā apstājās 33,29 sekundēs. Pirmdien, 23.septembrī, uz pamesta lidlauka Rādas militārajā bāzē Zviedrijā, Koenigsegg savu rekordu pārspēja.
Zviedru Koenigsegg uzstāda kārtējo pasaules rekordu
Šoreiz talkā tika ņemts inovatīvais hiperauto Regera, kam ir tikai viens pārnesums. Šīs automobiļa īpatnības dēļ maksimālais ātrums ir "tikai" 403 kilometri stundā, taču intervālā no 0-400 km/h nav neviena dinamiskāka sērijveida ielas automobiļa pasaulē. Tā norāda Koenigsegg dibinātājs un saimnieks Kristiāns von Kēnigsegs, piebilstot, ka mašīnas izstrādē prioritāte bijušas mašīnas braukšanas īpašības un lietojamība tieši šajā ātruma intervālā.
Lai vai kā, rekordam Koenigsegg izmantoja homoloģētu standarta automobili ar visu tā komforta aprīkojumu un sēdekļiem. Vienīgās izmaiņas bija papildu uzstādītais cauruļu drošības karkass un četru punktu drošības jostas.
Rekorda uzstādīšanas mēģinājums norisinājās saulainā dienā, gandrīz bezvējā. Rādas militārās bāzes lidlauka garums ir 2000 metri, taču, lai nodrošinātos ar rezervi, tika izmantots arī lidmašīnu piebraucamais ceļš, kas kopējo rekordistu rīcībā esošo distanci pagarināja vēl par 300 metriem.
Lai gan skrejceļa asfalta segums ir nolietots un ar sliktu saķeri, kā arī nelīdzenumiem, ko dažviet nācās apbraukt, Koenigsegg testu pilotam un trīskārtējam Zviedrijas kartingu čempionam Sonijam Pērsonam izdevās ar Regera 400 km/h sasniegt vien 22,87 sekundēs un pēc nobrauktiem 1613,2 metriem. Lai pilnībā apstātos bija nepieciešamas vēl 8,62 sekundes un 435,26 metri. Tādējādi pašreizējais pasaules rekords 0-400-0 km/h disciplīnā ir 31,49 sekundes, bet tā uzstādīšanai nepieciešamais ceļš ir 2048,46 metri. Koenigsegg gan uzskata, ka labākos apstākļos, uz cita seguma Regera rekordu uzstādītu nepilnos 2 kilometros.
Kā ziņots iepriekš, Koenigsegg Regera ir apgādāts ar 1100 zirgspēku V8 turbo motoru, kura darba tilpums ir 5 litri, trim elektromotoriem, jaunu transmisiju, kas izstrādāta speciāli šim modelim, un 9,27 kWh ietilpības litija jonu baterijām, kas ļauj pārvietoties arī bezizmešu režīmā.
Spēka agregātu kompleksa kopējā jauda ir 1500 zirgspēku, savukārt maksimālais griezes moments pārsniedz 2000 Nm. Koenigsegg apgalvo, ka 400 km/h Regera spēj sasniegt 20 sekundēs, savukārt paātrinājumam no 150 līdz 250 kilometriem stundā nepieciešamas vien 3,2 sekundes. Kopumā Koenigsegg plāno izlaist 80 Regera vienības.
Tāpat ziņots, ka pašreizējais pasaules ātruma rekords sērijveida ielas automobiļiem pieder Bugatti, jo kompānijas testu pilots Endijs Voless ar nedaudz modificētu modeli Chiron Ēra Lesīnas testu poligonā Vācijā uz tās 8,8 kilometrus garās taisnes spēja sasniegt 490,484 km/h.