ASV ātrās ēdināšanas restorānu tīkla "Burger King" ienākšana Latvijā būtiski neietekmēs konkurenci starp tirgus dalībniekiem, aģentūrai LETA pauda "Hesburger" attīstības direktore Ieva Salmela.
"Hesburger" komentē, vai "Burger King" ienākšana ietekmēs konkurenci ātrās ēdināšanas tirgū
Viņa norādīja, ka Latvijā klienti izmēģina jebkuru jaunu zīmolu, kas ienāk tirgū, bet teikt, ka "Burger King" būtiski ietekmēs tirgu vai veicinās tā izmaiņas, būtu pārsteidzīgi.
Salmela atzīmēja, ka Latvijas tirgus ir interesants jauniem tirgus spēlētājiem, un tas ir saprotami. "Tiesa gan, tirgū konkurence ir ļoti sīva, tāpēc jebkura zīmola, arī "Burger King" lēmums par ienākšanu Latvijas tirgū ir gana ambiciozs, kura veiksmi diktēs gan uzņēmuma biznesa stratēģija, gan klientu interese," sacīja Salmela.
Aģentūra LETA jau ziņoja, ka Igaunijas prāmju satiksmes uzņēmums "Tallink Grupp" 2020.gada pirmajā pusgadā plāno Latvijā atvērt ātrās ēdināšanas ķēdes "Burger King" restorānus.
"Tallink Grupp" 27.septembrī ziņojusi biržai par franšīzes tiesību iegādi ātrās ēdināšanas ķēdes "Burger King" attīstībai Igaunijā, Latvijā un Lietuvā.
Baltijas valstīs plānots atvērt vairāk nekā 50 "Burger King" ķēdes restorānus, un par pirmajām restorānu vietām "Tallink Grupp" informēs tuvākajā laikā.
Finanšu investīcijas uzņēmums pašreiz atklāt nevarēja.
Saskaņā ar līgumu "Tallink Grupp", kas atvēra pirmo peldošo "Burger King" restorānu 2016.gadā, šobrīd papildus iegādājusies franšīzes tiesības "Burger King" ķēdes attīstībai Baltijas valstīs. Kompānija atvērs "Burger King" restorānus Igaunijā, Latvijā un Lietuvā nākamo gadu laikā, un atbilstoši līgumam katra atvērtā restorāna licences darbības laiks būs 20 gadi.
Pirmos "Burger King" restorānus kompānija plāno atvērt šajā ziemā Tallinā un pirmos restorānus Latvijā un Lietuvā - 2020.gada pirmajā pusgadā. Paplašinot darbību, "Tallink Grupa" radīs gandrīz 800 jaunas darba vietas Baltijas valstīs.
Uzņēmuma akcijas kotē Tallinas fondu biržas oficiālajā sarakstā. Lielākais akcionārs ir Igaunijas investīciju kompānija "Infortar", kam pieder 39% "Tallink Grupp" akciju.
Tāpat ziņots, ka "Hesburger" pārdošanas apmērs Latvijā 2018.gadā ir sasniedzis 26,1 miljonu eiro, kas ir par 16% vairāk nekā 2017.gadā.
Kompānijas pārstāvji informēja, ka kopējais "Hesburger" pārdošanas apmērs Baltijas valstīs pagājušajā gadā ir sasniedzis 80,07 miljonus eiro, kas ir par 18% vairāk nekā 2017.gadā. Straujākais pārdošanas apmēra kāpums bija Lietuvā, kur tas audzis par 24% un sasniedzis 29,01 miljonu eiro. Savukārt Igaunijā pārdošanas apjoms audzis par 13% un sasniedza 24,95 miljonus eiro.
Ar zīmolu "Hesburger" darbojas 476 struktūrvienības deviņās valstīs.