Skandāls ap iecerēto atkritumu monopolu Rīgā publiskajā telpā licis atgriezties Andra Šķēles vārdam. Kopš aiziešanas no politikas trīskāršais ekspremjers centies neafišēties. Oficiāli Šķēlem politiskas varas nav, pieder maz un viņa biroju Rīgas centrā kā tikšanās vietu dažādu ar viņa vārdu neoficiāli saistītu biznesu vadītāji izmanto sagadīšanās pēc. Vismaz tā viņi gribētu, lai jūs domājat. Re:Baltica pēta, kas šobrīd pieder Andra Šķēles un ar viņu kopā strādājošā Aināra Šlesera ģimenēm. Var arī pārfrāzēt: kas viņiem pieder no tā, ar ko agrāk – pēc pašu apgalvojumiem – nebija nekāda sakara.
2011.gada rudenī deputāts, trīskārtējais ekspremjers Andris Šķēle vadīja pēdējās dienas parlamentā.
Ar politiku vairs diez ko nevedās. Pēdējās vēlēšanās viņa un otra par oligarhu dēvētā politiķa Aināra Šlesera kopīgais veidojums, Par labu Latviju, ieguva tikai astoņas vietas parlamentā un palika opozīcijā. Pēc prezidenta Valda Zatlera lēmuma atlaist parlamentu, jo deputāti neļāva likumsargiem pārmeklēt Šlesera māju, arī nākotne nerādījās gaiša. Kandidēt vēlreiz Šķēle neplānoja. “Esmu laimīgs, ka vairs nebūs jāatskaitās žurnālistiem,” Šķēle neslēpa attieksmi tagadējai Re:Baltica redaktorei Sanitai Jembergai.
Pāris nedēļu pirms tam Jemberga bez pieteikšanās bija iekļuvusi svešajiem parasti nepieejamajā cietoksnī, Šķēles birojā Dzirnavu ielā. Viņa vēlējās uzdot jautājumus par Šķēles un viņa finansista Harija Krongorna tikšanos ar bēguļojošo bijušo airBaltic vadītāju Bertoldu Fliku Kijevā.
Formāli daļa airBaltic akciju piederēja Flikam, bet baumoja, ka viens no patiesajiem īpašniekiem ir Šķēle. Viņš to vienmēr noliedza. Taču oligarhu sarunās, kuras likumsargi ierakstīja Rīdzenes viesnīcas numurā, Šlesers trešajam Latvijas oligarham Aivaram Lembergam piedāvāja shēmu, kā trijotne varētu legalizēties kā īpašnieki. Airbaltic pārņemšanas plāni sarunās figurēja kā “Aināra projekts”, kam finansējumu gādā Andris un beigās daļā tiek aicināts arī Aivars.