Trešās paaudzes Nissan X-Trail trešā paaudzes pa pasaules ceļiem ripo jau kopš 2013.gada un tāds tas lielā mērā saglabājies līdz pat mūsdienām. Lielā mērā saku tādēļ, ka 2017.gadā Nissan lielajam krosoveram tika veiktas kosmētiskas izmaiņas, un kopš tā laika ir ticis arī pie jauniem dzinējiem. Vienu no tiem tad arī izmēģināju tādā prāvākā izbraucienā Latgales virzienā.
Pirmie iespaidi: Nissan X-Trail ar dīzeļdzinēju, pilnpiedziņu un automātu (3)
Pirms tā dēvētā feislifta X-Trail bija pieejams tikai ar 1,6 litru motoriem. Varbūt šķitīs, ka tas nav nopietni šādam auto, taču jāsaka, ka pietiekams bija kā 130 zirgspēku dīzļdzinējs, tā arī benzīna turbo motors ar 163 zirgspēkiem. Tagad krosovera motoru paleti veido 1,3 litru benzīna turbo motors ar 160 ZS un 1,7 litru dīzeļdzinējs ar 150 ZS. Tie abi atbilst jaunākajiem Eiropā noteiktajiem izmešu standartiem Euro6.2 (C un D-Temp).
Oficiālā dokumentācija liecina, ka benzīnnieks būs jestrāks braucamais ar paātrinājumu līdz 100 kilometriem stundā 11,5 sekundēs. Taču tādas auto pieejams tikai ar priekšpiedziņu un divsajūgu automātu. Dīzeļautomobiļu komplektēšanas iespējas ir ievērojami plašākas, jo dCi motoru var kombinēt gan ar sešu pakāpju manuālo manuālo, gan X-Tronic CVT transmisiju, gan ar priekšpiedziņu, gan arī jau zināmo automātisko pilnpiedziņas sistēmu All-Mode 4x4-i. Tātad izvēles iespējas visplašākās, tikai jārēķinās, ka auto būs lēnāks, un laika izteiksmē tās ir 12,7 sekundes līdz simtam.
No otras puses, automobilim, kura mērķauditorija pamatā ir dzīvē nobāzējušies cilvēki ar ģimenēm dinamiskās īpašības nav pats būtiskākais raksturojošais elements. Atklāti sakot, mierīgais raksturs tam šķiet gluži labi piemērots - brauc ar vēsu prātu un droši nonāc tur, kur vēlies nonākt. Un kas būtiski, vēl sešu cilvēku kompānijā, jo X-Trail ir septiņvietīgs krosovers ar bagāžnieka grīdā iegremdētiem diviem sēdeklīšiem. Kā jau šāda tipa un koncepcijas automobiļos visbiežāk novērojams, brīnumus no iespējas sēdēt bagāžniekā nevajag gaidīt, taču otrās rindas pasažieriem savu savu dalīto sēdekli nedaudz pabīdot uz priekšu, un arī tad vietas kājām būs pietiekami daudz, bērni vai pat veiklāki pieaugušie varēs ierausties un kādu laiku braukt arī pašā aizmugurē.
Ja nu tomēr šo opciju nav nepieciešams izmantot, X-Trail ir solīda izmēra bagāžnieks ar 565 litru ietilpību un nepieklājīgi plašu zonu ar ērtu sēdekli un komfortabli slīpu atzveltni vidū sēdošajiem. Nav šaubu, ka šajā sēdeklī var mērot tālus ceļus un nenogurt, turklāt sēdeklis aizvien ir nedaudz augstāks, tādēļ redzamība pasažieriem ir labāka.
Nebūt ne sliktāk klājas arī vadītājam. Sēdeklis ir plašs, ērts, redzamība visos virzienos laba. Ja nu tomēr skatiens uz brīdi novēršas no ceļa vai kāda zona paliek ēnā, to uzrauga elektroniskās acis, kas raugās visos virzienos. Tas ir papildus garants, ka nebūs nepatīkami mirkļi ar automobiļiem, kas nemanīti pielavās aizmugurē vai aklajā zonā sānos. Frontālie sensori savukārt dos akustisku signālu situācijā, ja uzskatīs, ka vadītājs ir aizdomājies un pats nepamanīs, ka pārāk strauji sarūk distance līdz priekšā braucošam auto.
Jā, auto palīdz kā vien prot. Tas, ja attiecīgi aprīkots un sākot no otrā vai trešā aprīkojuma līmeņa, tā būs, prot lasīt arī ceļa zīmes, automātiski notīra vējstiklu, ja sāk līt un atbrīvo vadītāju no neērtajām situācijām, kad aizmirstas pārslēgt tālās gaismas. Bet par visu vairāk šajā jaunākajā Nissan X-Trail iterācijā simpatizē braukšanas komforts. Protams, auto smaguma centrs ir augsts, un ir situācijas, kad smagnējumu (galu galā auto pašmasa šajā komplektācijā var sasniegt 1800, bet pilna masa - 2400 kilogramus), un “lēno” stūri jūt labi. Taču mērojot tālu ceļu šis krosovers nenogurdina. Tā kā 300 - 400 kilometri faktiski bez apstājas nebūs nekāds dižais pārbaudījums. Te noteikti sava nozīme gan ir arī uzlabotajai trokšņu izolācijai, jo šosejas ātrumā, pat tad, kad vietām vēl bija atļauti 100 km/h, pretvēju un riepu švīkstoņu praktiski nedzird. Kā būs, kad uzliks ziemas riepas ar rupjāku protektora zīmējumu, ir cits jautājums.
Mērojot tālus ceļus, daudziem ļoti būtisks ir iecienītās mūzikas pavadījums. Var jau būt, ka palaimējas un ir zināma radio stacija, kas atskaņo tikai "pareizos" skaņdarbus. Taču vislabāk paļauties uz pašu izveidoto mūzikas kolekciju USB atmiņas kartē, kam paredzēta ligzda viduskonsolē vai arī viedtelefonā, ko itin ērti un ātri var pieslēgt mašīnas izklaides sistēmai ar Bluetooth savienojumu. Bet, ja iPhone viedtālrunī uzinstalēta lietotne Apple Carplay vai telefonos ar Android operētājsistēmu Android Auto, un līdzi ir visparastākais USB kabelis, viedtālruņa ekrāna saturu var dublēt multimediju sistēmas skārienekrānā. Tā mašīnā droši un ērti lietojamas kļūst tādas mobilās aplikācijas kā Waze, Spotify, WhatsApp, mūzikas bibliotēka u.c. Jāizmēģina un jāpārliecinās!
Cik pie mums maksā jauns Nissan X-Trail? Šā modeļa cenu koridors sākas ar nepilniem 24 tūkstošiem eiro.
Taču šobrīd aktuāls dīleru piedāvājums ir X-Trail Accenta ar bagātīgu luksusa līmeņa aprīkojumu jau par 25 900 eiro. Parasti šādas komplektācijas auto ir par vairāk nekā diviem tūkstošiem eiro dārgāks.
Ja jautāsiet, kas šāda auto aprīkojumā ietilpst, tad tie ir:
- 160 ZS benzīna turbomotors ar 7 pakāpju divsajūgu automātu (DCT);
- LED priekšējie lukturi ar adaptīvo priekšējo lukturu sistēmu;
- NissanConnect navigācijas un multimediju sistēma;
- Apkārtskata monitors ar četrām kamerām;
- Priekšējie un aizmugurējie automobiļa stāvvietā novietošanas sensori;
- 17 collu vieglmetāla diski;
- Apsildāma stūre;
- Divu zonu klimata kontrole u.c.
Protams, spēkā ir arī Nissan nodrošinātā 5 gadu vai 100 000 kilometru nobraukuma garantija.
Galvenie tehniskie dati Nissan X-Trail dCi 150 4x4 CVT
Dzinējs | 1749 ccm, I4 |
Jauda | 150 ZS @ 3500 rpm |
Griezes moments | 340 Nm @ 1750 - 2750 rpm |
0-100 km/h | 12,7 sekundes |
Vmax | 190 km/h |
Vidējais patēriņš | 7,5 - 7,9 l/100 km |
Gabarīti/riteņu bāze | 4640/ 1820/ 1710 mm/ 2705 mm |
Pašmasa/ pilna masa | 1700 kg/ 2210 kg |
Bagāžnieks | 565 - 1996 litri |
Degvielas tvertne | 60 litri |