LTV ziņo, ka pērn pārskaitījumi “Rīgas kartei” bija lielākā “Rīgas Satiksmes” izdevumu pozīcija - gandrīz 28 miljoni eiro. Salīdzinājumam, degviela “Rīgas satiksmei” izmaksāja divreiz lētāk.
Auditā secināts – “Rīgas karte” ir tikai starpnieks starp “Rīgas satiksmi” un apakšuzņēmējiem, bet par savu darbu no “Rīgas satiksmes” paņem uzcenojumu. Pērn tas bija bija 26%. “Rīgas kartes” audita autori ir aprēķinājuši, ka tas septiņas reizes pārsniedz tirgus līmeni. No audita var secināt, ka ja nepamatotā uzcenojuma nebūtu, “Rīgas satiksme” pērn varētu būt ietaupījusi 5 miljonus eiro. No audita secināms, ka saviem apakšuzņēmējiem, iespējams, pārmaksā arī pati “Rīgas karte”. Piemēram, par papīra “e-taloniem” gadā uzņēmums iztērē ap 3 miljoniem eiro. Kartiņas iepērk no firmas “Burlat” un katra šāda biļete maksā 45 centus. Taču LTV pārliecinājās, ka internetā līdzīgas kartiņas jebkurš interesents var nopirkt vismaz divreiz lētāk.
“Rīgas kartes” auditori bija aprēķinājuši arī aptuveno stundas likmi par elektroniskās biļešu sistēmas uzstādīšanu un uzturēšanu. Izrādījās, ka tā ir ap 195 eiro stundā. Tas ir padsmit reizes vairāk, nekā vidēji industrijā. Dokuments atklāj arī vienkāršus nesaimnieciskuma piemērus – pirms diviem gadiem “Rīgas karte” iegādājās 22 biļešu pārdošanas automātus zemas grīdas tramvajiem, kopā samaksājot 880 000 eiro. Taču tramvaji, kuros bija plānot šos automātu uzstādīt, joprojām nav piegādāti.