Ar strauju lēcienu no 92. uz 39. vietu „Mēness aptieka” 2018. gadā atzīta par Latvijas farmācijas nozares mīlētāko zīmolu, portāls TVNET uzzināja uzņēmumā.
„Mēness aptieka” atzīta par farmācijas nozares mīlētāko zīmolu Latvijā
„Uzņēmumam, kas aizvien strādājis ar galveno mērķi dažādot savus pakalpojumus, pilnveidot apkalpošanas kvalitāti un kļūt par īstenu palīgu saviem klientiem, nokļūšana „Mīlētāko zīmolu topa” augstajā vietā ir labākais darba novērtējums. Tas apliecina, ka savam darbam esam izvēlējušies pareizos akcentus, un ir stimuls iesākto turpināt,” atzīst AS „Sentor Farm aptiekas” valdes loceklis un mazumtirdzniecības direktors Ivo Velde.
Latvijas mīlētāko zīmolu topa pamatā ir pētījums, kas tiek veikts pēc starptautiski radītas un vietēji adaptētas „DDB Brand Capital” zīmolu izpētes metodoloģijas, ko pielieto 30 pasaules valstīs. Nokļūšana „Mīlētāko zīmolu topā” ikvienam uzņēmumam ir nozīmīgs patērētāju viedokļa barometrs, kas ļauj objektīvi novērtēt līdzšinējo darbu un izdarīt secinājumus, attīstot nākotnes stratēģiju.
„Nozares konkurencē pirmā vieta „Mīlētāko zīmolu topā”, kas nekad nav bijis mūsu pašmērķis, ir labākais novērtējums, kādu varam saņemt. Mūsu darba pamatuzdevums ir uzturēt un aizvien uzlabot sabiedrības veselību, sniedzot iespējami labāko farmaceitisko aprūpi. Fakts, ka esam mīlētākais zīmols Latvijas farmācijas nozarē, apliecina mūsu darba virziena pareizību,” spriež Velde, akcentējot gan, ka pirmkārt augstā pozīcija „Mīlētāko zīmolu topā” ir paldies katram farmaceitam, katras aptiekas vadītājam un uzņēmuma vadības komandai.
„Analizējot pasaules pieredzi, esam daudz strādājuši, Latvijā ieviešot jaunus pakalpojumus, lai palīdzētu iedzīvotājiem un uzlabotu medikamentu pieejamību, esam daudz pūļu veltījuši, apgūstot e-vidi, un aizvien pilnveidojuši produkcijas klāstu. Taču panākuma stūrakmens nenoliedzami ir mūsu attieksme pret savu darbu un cilvēkiem, kas nāk uz aptieku. Mēs redzam, ka tie, kuri kļūst par farmaceita asistentu, bet vēlāk – par farmaceitu un aptiekas vadītāju, šo darbu izvēlas, misijas vadīti. Aptiekas produktus lielākoties iegādājas cilvēks, kuram radušies veselības sarežģījumi, viņš ir norūpējies un meklē palīdzību. Ir gandarījums, ka mūsu farmaceitiem vēlme palīdzēt, vēlme sniegt vislabāko risinājumu veselības atgūšanai ir darba pamats. „Mēness aptiekas” farmaceits palīdz savam pircējam krietni vairāk nekā to nosaka amata apraksts, un pircēji to novērtē,” atzīst Velde.
Salīdzinājumā ar panākumiem vēl gadu iepriekš pērn Latvijas „Mīlētāko zīmolu topā” „Mēness aptiekai” ir būtisks kāpums visās vērtētajās pozīcijās, kur noskaidrota zīmola unikalitāte, kvalitāte, ieguvums un sociālā atbildība. Tostarp pozīcijā „ieguvums”, kas atspoguļo uzņēmuma preču un pakalpojumu kvalitātes un cenas attiecību, „Mēness aptiekas” vērtējums ir augstāks par 36,6 procentiem, bet pozīcijā „kvalitāte” – par 23,9 procentiem augstāks nekā gadu iepriekš.
Pētījuma aptaujā „Mēness aptieka” novērtēta kā sociāli atbildīgs uzņēmums, kas atbalsta arī sociālās kampaņas un savam pircējam ir ērti pieejams gan reālajā, gan virtuālajā vidē un sociālajos tīklos. Tas arī ir viens no būtiskiem darba virzieniem, ko ikdienā „Mēness aptieka” turpina pilnveidot. Īpaši atzīmējams fakts, ka „Mīlētāko zīmolu topa” pirmajās piecdesmit vietās „Mēness aptieka” ir vienīgais zīmols ne vien farmācijas jomā, bet veselības aprūpē kopumā.
„Vispārējā digitalizācija ir būtisks darba virziens arī salīdzinoši konservatīvajai farmācijas nozarei. Esam izveidojuši savu interneta aptieku www.e-menessaptieka.lv, kas ērti pieejama jebkurā diennakts laikā, nodrošina augstas kvalitātes servisu un precīzu preču piegādi. Esam pieejami sociālajos tīklos un strādājam, lai attīstītu „virtuālā farmaceita” pakalpojumus,” ieguldīto pieejamības vairošanā akcentē Velde.
Viņš piebilst, ka papildus tam katru gadu būtisku investīciju apjomu „Mēness aptieka” atvēl farmaceitiskās aprūpes kvalitātes tālākai pilnveidošanai un farmaceitiskā servisa klāsta paplašināšanai. Tieši ieguldījums savos darbiniekos ir viens no būtiskākajiem iemesliem, kas „Mēness aptiekai” ļāvis kļūt par mīlētāko aptieku Latvijā.
„Mums pašiem negaidīto panākumu kaldinājis katrs „Mēness aptiekas” darbinieks. Tagad atliek turpināt vēl vairāk uzlabot klientu apkalpošanas kvalitāti un paplašināt aptieku pieejamību, kā arī bagātināt pakalpojumu un produkcijas klāstu, lai mūsu apmeklētāji arī turpmāk mūs mīlētu un novērtētu atzinīgi,” norāda Velde. Viņš akcentē, ka gluži kā ieteikumus, sūdzības un rekomendācijas, arī pateicības par palīdzību „Mēness aptiekas” farmaceiti no klientiem un ārstiem nereti saņem klātienē vai nosūtītas aptiekas vadībai sociālajos tīklos.
„Mūsu klienti ir ļoti aktīvi, sniedzot priekšlikumus aptiekas pakalpojumu pilnveidošanai. Ierosinājumi galvenokārt ir saistīti ar vēlmi saņemt veselības paškontroles pakalpojumus un speciālistu konsultācijas turpat aptiekā. Mēs turpinām paplašināt aptiekas piedāvājuma klāstu, lai aptiekā cilvēks varētu ne vien saņemt labākos farmaceitiskos pakalpojumus, bet arī novērtēt noteiktus savas veselības parametrus, ja ārsts kādu iemeslu dēļ nav pieejams. Aptieka ir būtiska veselības aprūpes daļa, un mēs turpinām strādāt, lai šo pozīciju stiprinātu,” sakot paldies Latvijas iedzīvotājiem, kuri izvēlas „Mēness aptieku”, un visai „Mēness aptiekas” komandai, sākot ar farmaceita asistentu un beidzot ar uzņēmuma vadību, teic Velde.
Mīlētāko zīmolu tops tiek veidots jau kopš 2004. gada un kalpo kā svarīgs atskaites punkts patērētāju attieksmes atspoguļošanā. Pētījumu veic „DDB Consulting” sadarbībā ar „RAIT Custom Research Baltic” un žurnālu „Kapitāls”.