Jāatgādina, ka Rīgā ieviestā sabiedriskā transporta elektronisko norēķinu sistēma joprojām ir viena no modernākajām šobrīd Eiropā lietotajām norēķinu sistēmām un mūsu izmantotās tehnoloģijas veiksmīgi darbojas vairākos simtos pilsētu visā pasaulē. Tostarp “Rīgas kartes” privātais akcionārs “Conduent Transportation” ir pasaules līderis e-biļešu risinājumu jomā ar 50 gadu starptautisku pieredzi digitālo norēķinu risinājumu ieviešanā visdažādākā mēroga pasaules pilsētās, piemēram, Parīzē, Barselonā, Hjūstonā, Ņujorkā, Monreālā, Cīrihē, Venēcijā, Honkongā, Jeruzalemē, Adelaidā, Varšavā, Milānā, Mehiko, Abū Dabī u.c.
Iepriekš vēstīts, ka auditā secināts – “Rīgas karte” ir tikai starpnieks starp “Rīgas satiksmi” un apakšuzņēmējiem, bet par savu darbu no “Rīgas satiksmes” paņem uzcenojumu. Pērn tas bija bija 26%. “Rīgas kartes” audita autori ir aprēķinājuši, ka tas septiņas reizes pārsniedz tirgus līmeni. No audita var secināt, ka ja nepamatotā uzcenojuma nebūtu, “Rīgas satiksme” pērn varētu būt ietaupījusi 5 miljonus eiro. No audita secināms, ka saviem apakšuzņēmējiem, iespējams, pārmaksā arī pati “Rīgas karte”. Piemēram, par papīra “e-taloniem” gadā uzņēmums iztērē ap 3 miljoniem eiro. Kartiņas iepērk no firmas “Burlat” un katra šāda biļete maksā 45 centus. Taču LTV pārliecinājās, ka internetā līdzīgas kartiņas jebkurš interesents var nopirkt vismaz divreiz lētāk.
“Rīgas kartes” auditori bija aprēķinājuši arī aptuveno stundas likmi par elektroniskās biļešu sistēmas uzstādīšanu un uzturēšanu. Izrādījās, ka tā ir ap 195 eiro stundā. Tas ir padsmit reizes vairāk, nekā vidēji industrijā. Dokuments atklāj arī vienkāršus nesaimnieciskuma piemērus – pirms diviem gadiem “Rīgas karte” iegādājās 22 biļešu pārdošanas automātus zemas grīdas tramvajiem, kopā samaksājot 880 000 eiro. Taču tramvaji, kuros bija plānot šos automātu uzstādīt, joprojām nav piegādāti.