Šodienas redaktors:
Lauma Lazdiņa

Kā Koenigsegg paātrinājās līdz 400 un pēc tam apstājās (2)

Video no kokpita
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Ekrānuzņēmums no video

Septembra beigās nelielā ekskluzīvo superauto ražotāja Koenigsegg vārds kārtējo reizi nonāca pasaules mediju uzmanības lokā, jo uzstādīja jaunu paātrināšanās rekordu ar ielas auto līdz 400 km/h, kam seko pilnīga apstāšanās.

Arī iepriekšējais rekords piederēja zviedru kompānijai, kad modelis Agera RS 0-400-0 km/h disciplīnu paveica 33,29 sekundēs. 23.septembrī šo sasniegumu uzņēmuma testu pilots Sonijs Pērsons pārspēja ar inovatīvo 1500 zirgspēku modeli Regera, tādu pašu paātrināšanos un bremzēšanu paveicot 31,49 sekundēs.

Vēsturisko panākumu Koenigsegg guva pamestajā Rādas militārās bāzes lidlaukā, ieskrējienam papildus izmantojot arī piebraucamo ceļu. Kopējā pieejamā distance tādējādi bija 2300 metri.

Iepriekš Koenigsegg jau publiskoja šī brauciena vai tā mēģinājuma video, taču tas bija pārāk dramatizēts un nedeva pārliecību, ka Regera tiešām sasniedz 400 km/h un pēc tam apstājas nedaudz vairāk kā pusminūtē.

Tagad atklātībā nonācis video no Pērsona vadītās Regera salona, kur pilotam līdzās redzama grafika, kas ataino izteikti lineāro ātruma izmaiņu līkni no 0 līdz pat 400 kilometriem stundā, kurā viegls lūzums, tas paātrinājuma samazinājums parādās tikai aiz 200 km/h robežas.

Kā ziņots, Koenigsegg Regera ir apgādāts ar 5 litru V8 turbo motoru ar 1100 zirgspēkiem un trim elektromotoriem. Spēka agregātu kopējā jauda ir 1500 zirgspēku, savukārt maksimālais griezes moments pārsniedz 2000 Nm. Koenigsegg apgalvo, ka 400 km/h Regera spēj sasniegt 20 sekundēs, savukārt paātrinājumam no 150 līdz 250 kilometriem stundā nepieciešamas vien 3,2 sekundes.

Uz augšu