"GeneCoin" parāda uzņēmumiem un patērētājiem, kādas puses iesaistītas produkta tapšanā. Iespējams, ka es atkal visu sarežģīju (smejas).
- Un kā tas praktiski darbojas?
Uzņēmums pagaidām ir agrīnā posmā. Mēs esam izstrādājuši izsekošanas aplikāciju, ko šīs kopienas lieto, kad strādā lietus mežos. Tiek reģistrēti dati, kuri uzreiz tiek ierakstīti blokķēdē. Dati ir caurspīdīgi un nemaināmi, tos nav iespējams ne viltot, ne noslēpt.
Kad kosmētikas vai farmācijas uzņēmums iepērk konkrētu sastāvdaļu, tas var redzēt, no kurienes tā nākusi, kādā veidā iegūta, kas to novācis. Var pārliecināties, ka šajā procesā nebija iesaistīts bērnu vai vergu darbs, ka tika nodrošināti pienācīgi apstākļi. Tā ir piegādes ķēdes pievienotā vērtība, kas ļauj uzņēmumiem pieņemt vislabāko lēmumu par izejvielu iegādi.
Nākotnē mēs gribam šo platformu attīstīt, lai uzņēmumi varētu dalīties peļņā ar vietējām kopienām, kuru darbs ir dabai draudzīgs.
ANO Nagojas protokols paredz - ja uzņēmums tirgo produktu, kura sastāvdaļas iegūtas no lietus meža, tad uzņēmumam ir jādalās ieņēmumos un jāinvestē tos dabas aizsardzībā tajā pašā vietā. Lietus meži mums dod ekonomisko labumu, kosmētiku un medikamentus, bet mums saņemtie labumi jāinvestē atpakaļ lietus mežā, lai nodrošinātu tā turpmāko pastāvēšanu.
Interesanti, ka šo protokolu parakstīja vairāk nekā 100 valstis un 80 valstis to jau iekļāvušas likumdošanā. Brazīlija bija viena no pirmajām. Kad uzņēmumi izmanto vietējos augus, tiem jāatmaksā 1% no produkta radītajiem ienākumiem. Uzņēmumi ir gatavi to darīt, bet problēmas sagādā informācijas iegūšana par to, kādā veidā izejviela iegūta. Parasti šajās industrijās sastopamas sarežģītas piegādes ķēdes ar daudziem posmiem. Piemēram, kosmētikas kompānija ražo šampūnu un nopērk izejvielu, kas tam dod augļu smaržu. Uzņēmums to iegādājas formā, ko uzreiz var pievienot šampūnam, bet izejviela pirms tam izgājusi sarežģītu ceļu no vietējās kopienas, kas lietus mežā novāca augus, caur dažādiem pārstrādes un ražošanas uzņēmumiem. Jau pēc viena vai diviem posmiem šīs ķēdes sākums vairs nav redzams. Iepērkot izejvielu, uzņēmumi pat nevar zināt, vai tā nākusi no Brazīlijas, Peru, Indijas vai citas pasaules vietas ar lielu bioloģisko daudzveidību.