21. oktobris bija leģendāra diena automašīnu transporta un loģistikas uzņēmumam Kurbads, jo flotē tika sagaidīts simtais autovedējs, un to rotā senais zemgaļu valdnieks Namejs, kura dizainu veidojis latviešu mākslinieks Alfreds Paulausks.
Automašīnu pārvadātāja Kurbads simto autovedēju rotās Namejs
Iepriekšējās uzņēmuma Kurbads kravas automašīnas rotāja senlatviešu spēka zīmes, bet par godu jubilejai ir izraudzīts Namejs.
"Namejs ir vēsturiska personība, kas manā redzējumā ir ļoti labs tēls, jo tā ir personība, kas ir kļuvusi par tautas leģendu. Ne katrai tautai tāds ir. Nameja un Kurbada tēlu kombinācija ir ļoti spēcīga, jo Kurbads ir pasaku tēls, kam nav reāla prototipa, bet Namejs ir vēsturiska personība, kas leģendai par Nameju piešķir īpašu pievilcīgumu, ar ko mēs katrs varam identificēties," par Nameju stāsta folkloriste Inese Krūmiņa.
Kurbada uzņēmumā katras jaunās automašīnas sagaidīšana ir īpašs notikums, tāpēc tiek sapulcināti darbinieki, lai kopīgi novēlētu labu ceļavēju. Autovedēja vadītāji ir dubultā ekipāža Renārs un Sigita Jakobsoni, vienīgā dubultā ekipāža - vīrs un sieva - Baltijas valstīs. Renārs tika svinīgi iecelts karavīra kārtā ar Nameja zobenu, bet Sigitai uzticēta krustmātes loma, pasniedzot Nameja gredzenu.
"Kas senatni pētī, nākotni svētī! Mūsdienās ir ārkārtīgi būtiski rādīt un daudzināt mūsu spēcīgos un viedos dižgarus! Vēsturiski Namejs, tāpat kā Karls Bencs, bija diži vīri - dumpinieki. Jo, kad Karls Bencs radīja pirmo automobili, tad ķeizars teica, ka automobilim ir pārejošs raksturs, bet joprojām Mercedes-Benz zvaigzne mirdz spoži pāri laikiem, tāpat kā latviskās vērtības un spēka zīmes. Tāpēc mums ir liels gods, ka Kurbada 100. autovedējs ir tieši Mercedes-Benz Actros, pats progresīvākais un viedākais mūsu kravas automobilis!" senatni kopā ar mūsdienām savij SIA “Domenikss” produktu eksperts Jānis Dambītis.
Kurbada servisa vadītājam Ivaram Čiblim ir plašs saraksts ar uzlabojumiem jaunajā Mercedes-Benz Actros vilcējā: “Vizuāli tā ir pilnīgi jauna automašīna, gan no ārpuses, gan kabīnē. Tā kā šeit ir lielā kabīne, mums bija iespēja izvēlēties lielāku dzinēju - 12,8 l dīzeļdzinēju ar 480 zs lielu jaudu, kas palīdzēs degvielas ekonomijā un motora ilgtspējā. Tā būs visjaudīgākā automašīna mūsu flotē. Bet galvenokārt vēlos uzsvērt, ka šajā modelī ir krietni vairāk tehnoloģiju. Lielākā revolūcija ir digitālie spoguļi salonā, kas aizstāj ierastos spoguļus ārpusē. Pie tiem, protams, ir jāpierod, bet jauninājums piedāvā plašāku leņķi, ir aprīkots ar joslu maiņas sistēmu, kā arī atpakaļgaitā iezīmē trajektorijas. Noteikti uzlabos drošības aspektu."