Saeimas Publisko izdevumu un revīzijas komisija lūgs vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministram Jurim Pūcem (AP) skaidrot, cik lietderīga un pamatota ir valsts budžeta līdzekļu ieguldīšana plašajā reklāmas kampaņā par administratīvi teritoriālo reformu, informēja parlamentā.
Deputāts Ģirģens lūdz vērtēt teritoriālās reformas reklāmas kampaņas pamatotību (1)
Komisijas priekšsēdētājam Kasparam Ģirģenam (KPV LV) bažas radījis ministrijas izvēlētais risinājums - reklāmās redzams un dzirdams pats ministrs Pūce.
Ģirģena ieskatā izvēlētais informatīvās kampaņas stils ļoti atgādinot agrāko Rīgas domes amatpersonu pašslavināšanu vai Danas Reiznieces-Ozolas laikā no budžeta līdzekļiem īstenoto Finanšu ministrijas reklāmas kampaņu par paveiktajiem darbiem, kas pēdējo Saeimas vēlēšanu kontekstā sabiedrībā raisīja plašas diskusijas par ētikas principu neievērošanu.
"Manuprāt, izvēlētais risinājums ir pietiekams pamats komisijā izvērtēt īstenotās kampaņas atbilstību mērķiem un valsts uzticēto līdzekļu izmantošanas pamatotību," norādīja deputāts, uzsverot, ka komisija vērtēs, vai reklāmas medijos ir pamatotas un sabiedrības interesēs.
"Pagaidām tas, ko redzam un dzirdam, vairāk rada priekšstatu par viena politiķa priekšvēlēšanu laikam līdzīgu kampaņu tik sabiedrībai svarīgā jautājumā kā administratīvi teritoriālā reforma," pauda Ģirģens.
Komisijas priekšsēdētājs uzsvēra, ka deputāti jau nesen lūguši Pūcem skaidrot divu pasūtīto pētījumu par administratīvi teritoriālo reformu iepirkumu procedūras atbilstību normatīvajiem aktiem, jo pretendenti tika izvēlēti bez konkursa rīkošanas.
Bažas par informatīvās kampaņas lietderību Publisko izdevumu komisijai ir paudušas arī nevalstiskās organizācijas un iedzīvotāji. Komisija lūgusi ministru skaidrojumu sniegt līdz šī gada 29.oktobrim, un pēc saņemtajām atbildēm tiks lemts par tālāku rīcību.