TVNET tests: Renault Kadjar Intens TCe 140 EDC GPF

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto
Foto: Publicitātes foto

Renault krosovers ar jauno motoru jaudu cenšas nokratīt mājsaimnieču mašīnas imidžu.

Kādreizējā visas Baltijas bestsellera Nissan Qashqai tehniskais dvīnis Renault Kadjar pie mums nekad nav bijis sevišķi izplatīts, turpretim lielā Eiropa četros gados Spānijā ražoto SUV "apēdusi" 450 000 eksemplāru tirāžā. Tā nevar būt nejaušība, un nav arī. Kadjar ir maigāks, elegantāks un iespēju robežās arī šarmantāks par savu japāņu brāli, par ko vēlreiz pārliecinājos īsā 2015. gada modeļa pēdējā eksemplāra testa braucienā.

Kadjar mazliet atgādina parīzietes tūlīt pēc Otrā pasaules kara. Pat tik knapos apstākļos viņas spēja ģērbties eleganti, ja ne no galvas līdz kājām, tad vismaz detaļās. Tā arī Kadjar - ja pilnībā kvalitatīvs salons par 19 tūkstošiem neiznāk, tad vismaz sēdekļu apdare ir kā no haute couture ateljē nākusi. Tomēr pilnīgi visu ar izšuvumiem nenomaskēsi, tāpēc atjauninātā Kadjar debija 2018. gada Parīzes autoizstādē bija vairāk nekā gaidīta.

Raksta foto
Foto: Renault

Kas tas ir?

Renault Kadjar "feisliftu" no vecā modeļa viegli var atšķirt pēc optikas. LED pagriezienu signāli, tāpat kā Qashqai, tagad apvienoti ar dienasgaitas gaismām pamatlukturos, bet miglas lukturu dizains ieguvis skarbākus apveidus, acīmredzot, lai uzsvērtu Kadjar vīrišķo jeb off-road personības pusi. Tas nekas, ka tā aprobežojas ar 20 cm klīrensu un M+S riepām.

Raksta foto
Foto: Renault

Kadjar ir arī trīs jaunas virsbūves krāsas, no kurām reprezentācijas nolūkiem visbiežāk tiek izmantota spilgti zilā Iron Blue. Salonā skatienu vispirms piesaista jaunā viduskonsole ar lielāku skārienjutīgo displeju un trim klimata sistēmas kloķiem Audi TT stilā - robota, metalizēta aploce un spiedpoga ar funkcijas indikatoru vidū. Neapšaubāmi pievilcīgais kloķīšu dizains uzreiz atsvaidzina Kadjar tumsnējo interjeru, tāpēc adaptēts visu jaunāko Renault un Dacia modeļu salonos. Diemžēl vecmodīgā divsajūgu kārbas kulise, kas bija novecojusi jau pirms pieciem gadiem, ir palikusi, un Renault nav izdomājis neko labāku, kā nolakot to melnu. Taču kopumā Kadjar salons tomēr izskatās augstvērtīgāks, un ne mazums nopelnu te ir paneļa dekoratīvo ietvaru "matēta satīna" krāsai.

Raksta foto
Foto: Renault

Kā tas brauc?

Atjauninātais Kadjar iznāca ar gandrīz pilnībā jaunu dzinēju izlasi, kurā pirmo vijoli spēlē 1,33 litru benzīna turbomotors. TCe motoram ir divas jaudas versijas - 140 un 160 zirgspēki, abas pieejamas arī ar divsajūgu pārnesumkārbu jeb EDC. ņemot vērā, ka jaunais sīkmotors vēl aprīkots ar sīkdaļiņu filtru (tieši to nozīmē burti GPF jeb "gasoline particulate filter" nosaukumā), ir tikai loģiski necerēt uz kaut cik ievērojamu dinamiku. Vismaz tā pirms brauciena lika domāt atmiņas par vecā modeļa 1,2 litru agregātu, kurš ar 130 zirgspēkiem uz papīra, teiksim tā, izpildīja savus darba pienākumus, bet ne vairāk.

Raksta foto
Foto: Renault

Ko gan spētu mainīt simt kubikcentimetri un 10 zirgspēki? Taču laikam ne velti jauno TCe var sastapt pat zem dažu "mersedesu" motorpārsegiem. Kareivīga rūciena pavadīts, Kadjar paātrinās bez aizķeršanās un pietātes pret ātruma limitiem. Brošūrā par to nav ne vārda, taču pazudusi arī kaitinošā, it kā gumijotā stūres atpakaļreakcija, kas pavadīja Kadjar kopš dzimšanas. Pilnpiedziņa? Tāda pieejama tikai visdārgākajam 1,8 l dīzelim dCi 150 (26 820 eiro), turklāt tikai ar manuālo pārnesumkārbu.

Raksta foto
Foto: Renault

Kas to pirks?

Renault Kadjar renovācija nav palikusi nepamanīta arī "saldās" cenas dēļ. Īpašais piedāvājums modelim Intens ar EDC kārbu ir 22 700 bez papildaprīkojuma, no kura es izvēlētos Full LED lukturu pakotni, zilo krāsu, ziemas pakotni un Techno komplektu ar dažādiem asistentiem - tātad nedaudz zem 24 000 ar atlaidi. Nepārtrauktās kritikas krustugunīs ar galvu zem segas mūžīgi palien Kadjar sākotnējās pamatvērtības - apjomīgs salons, liels bagāžnieks, mīksta piekare un augstvērtīgs drošības aprīkojums.

Raksta foto
Foto: Renault

No otras puses, nekur nav pazuduši parastie trūkumi - mazjaudīga klimata iekārta un R-link multimediju sistēmas pigori. Tomēr Kadjar ir kļuvis glītāks un pārliecināti brauc arī ātrumos virs lielveikala stāvvietas vidējā, kas jau ir progress. Piecu gadu garantija un bezmaksas apkopes tās laikā arī ir arguments.

Renault Kadjar sākuma cena ir 16 770 eiro ar atlaidi.

Raksta foto
Foto: Renault
Uz augšu