Iepriekš “Norwegian” paziņoja, ka pērn tai bijuši 1,45 miljardu kronu (aptuveni 142 miljonu eiro) lieliem zaudējumiem. Kā galvenie zaudējumu iemesli tika minēti fakti, ka “spēcīgās izaugsmes laikā aviokompānijas darbību ietekmējuši dažādi problēmjautājumi saistībā ar “Boeing” dzinējiem, zaudējumi, kas radušies no degvielas nodrošinājuma, kā arī sīvā konkurence”.
Lidsabiedrība jau februārī pauda, ka “turpmāk uzņēmuma galvenā prioritāte ir rentabilitātes atjaunošana, kam nepieciešams izmantot virkni pasākumu, to vidū - plašu izmaksu samazināšanas programmu, optimizētu maršrutu portfeli un atsevišķu lidmašīnu pārdošanu”.
Tiesa, “Norwegian” trešā ceturkšņa peļņa oktobrī bija labāka, nekā sākotnēji gaidīts, un aviosabiedrības tīrā peļņa sasniegusi 1,67 miljardus Norvēģijas kronu (aptuveni 164 miljonus eiro), kas ir par 28% vairāk nekā tajā trešajā ceturksnī gadu iepriekš. Tomēr uzņēmuma kopējie parādi joprojām bijuši 62 miljardi Norvēģijas kronu (aptuveni seši miljardi eiro).
Eiropas transporta nozares biznesa eksperts Daniels Roska, kas darbojas uzņēmumā “Bernstein”, sacīja, ka “Ryanair” priekšnieka O’Līrija komentāri par “Norwegian” iespējamo bojāeju nav pamatoti.
“Pašreizējie Norvēģijas lidsabiedrības centieni un citi pasākumi krīzes novēršanai sniedz zināmu atvieglojuma sajūtu, un, visticamāk, tas palīdzēs aviosabiedrībai pārdzīvot šo ziemu. Bet, bez šaubām, joprojām pastāv ievērojams risks,” teica Roska.
“”Norwegian” grūtības ir saistītas ar laika grafiku un plānošanu. Jā, aviosabiedrības ilgstoši var izdzīvot arī ar ļoti sliktiem finansiālajiem rādītājiem, ” teica Roska. "Tātad kopumā sakot - jā, ļoti iespējams, ka “Norwegian” var bankrotēt, un tāda iespēja ir reāla, taču ne tuvākajos mēnešos," piebilda Roska. Viņš sacīja, ka pastāv arī reāla iespēja, ka aviokompāniju “Norwegian” var iegādāties.
"Ryanair" pirmdien publiskoja ziņas par pirmā pusgada finansiālo sniegumu un ienākumiem. Īru zemo cenu aviokompānija ziņoja par 1,15 miljardu eiro tīro peļņu. Uzņēmuma pārstāvji norādījuši, ka atlikušā gada perspektīva tomēr ir saglabāta piesardzīgā līmenī un kopējā gada peļņas prognoze ir sašaurināta līdz 800–900 miljoniem eiro. Iepriekšējās prognozes liecināja, ka uzņēmums varētu nopelnīt 750–950 miljonus eiro. Tāpat “Ryanair” paziņoja, ka uzņēmuma tīrais parāds gada beigās varētu būt 460 miljoni eiro.