Treškārt, ar šo naudu nepietiks. Ar finansējumu būs jāpiedalās arī valstij, ja gribam, lai Latvijā būtu arī kvalitatīva žurnālistika. Tā kā reklāmas vairs nav galvenais mediju ienākumu avots, visā pasaulē mediji šobrīd mainās un veido tā sauktās maksas sienas vai arī pāriet uz abonementu sistēmu. Latvijā to mēģina Delfi, gan jau pievienosies arī citi, bet ar to nepietiks, jo - mums ir mazs tirgus. Cilvēki, kas gatavi maksāt par saturu, Latvijā vienkārši fiziski ir pārāk maz. Līdz ar to šī funkcija būs jāuzņemas valstij, gan piešķirot līdzfinansējumu kvalitatīvai žurnālistikai, gan arī uzliekot par pienākumu komercmedijiem, kuriem primārais ir peļņa, nodrošināt zināmu daļu kvalitatīva satura. Negatīvais, šādā veidā žurnālisti arvien vairāk tiek pakļauti politiķu izpratnei par to, kas ir laba žurnālistika.
Ceturtkārt, nekrietni, ka savā “ekskluzīvajā” intervijā Delfi televīzijas kanāla LNT īpašnieku pārstāvis teica, ka atlaidīs mazu daļu ziņu dienesta darbinieku, taču realitātē tie bija vairāk nekā 30 cilvēki. Tas parāda attieksmi. Tāpat kā publiska lielīšanās par koncerna peļņu laikā, kad pašu žurnālistiem netiek maksāta alga ar visiem nodokļiem.
Vienlaikus, šāds iznākums - viena ziņu dienesta likvidēšana koncerna ietvaros - bija gaidāma.
Kolēģu iedrošinājumam - labi žurnālisti ir un būs vajadzīgi vienmēr. Minējumi, ka blogeri aizstās žurnālistus, izrādījās mīti. Mūsdienu “viltus ziņu” laikmetā pieprasījums pēc žurnālistiem tikai pieaug, bet jautājums - kādiem? Līdz ar tehnoloģiju attīstību, mainījies arī veids, kā informācija tiek pasniegta. Žurnālistam jāprot informāciju sagatavot dažādām platformām, lai sasniegtu auditoriju dažādos kanālos. Tas nav viegli, bet tā ir realitāte.
Visbeidzot, iedrošinājumam. Darba zaudēšana vienmēr ir smaga, sevišķi šādā veidā, bet vēlāk, ar laika distanci atskatoties, vismaz daļai šķitīs, ka tas bija uz labu. Neticu, ka 20 gados vienā darba vietā neiestājas rutīna. Iespējams, laiks pamēģināt radīt ko savu? Latvijā trūkst spēcīga biznesa avīze. Esošo sabojājuši angažēti raksti, bet fakts, ka to joprojām pērk, rāda, ka ir pieprasījums. Saturs būs vajadzīgs arī telekomunikāciju kanāliem, kas arī meklē saturu. Ja kādam gribas ko mācīties, no sirds iesaku SSE Riga mediju vadītāju kursus. Man tie “apgrieza smadzenes” uz otru pusi. Vēl var paspēt pieteikties šeit (arī tie, kas nav mediju vadītāji).