Melu teorijai kļuvis zināms, ka gandrīz vienlaikus ar skandālu Ziemeļmaķedonijā, Ķīnas valsts kompānija Sinohydro izteikusi piedāvājumu sadarboties valsts ceļu atjaunošanā arī Latvijai.
Vēstulē, kas adresēta tā laika premjerministrei Laimdotai Straujumai, kompānijas vadība raksta, ka “tai ir stingra Ķīnas valdības un banku aizmugure un tā var īstenot liela mēroga projektus ar izdevīgiem kredīta noteikumiem. Tāpēc Latvijas valdībai vajadzētu tikties ar viņiem Rīgā un konsultēties par sadarbību.
Tālākas sarunas par šī uzņēmuma ienākšanu Latvijā gan nenotika.
Kā raidījumam norādīja kādreizējais satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS), šādi piedāvājumi bijuši. "Tiešām bija šie piedāvājumi fantastiski, līdz pat tam, ka līdz pat 4 miljardiem ceļiem nodrošināt!
Es neesmu dzīvē redzējis, ka tā nauda vienkārši tiek kaut kam dāvināta, tās, protams, ir saistības.
Arī nākušas kompānijas, kuru īpašnieki, sadarbības partneri bijuši pietiekami neizprotami. Bet mēs centāmies gan caur mūsu ārlietu ministriju, gan caur mūsu atašeju Ķīnā skaidrot, kas tie tādi, vai tas patiešām ir nopietni, vai tā nav kāda krāpnieciska kompānija," tā Augulis.
Toties ar sarkanu paklāju un šampanieti satiksmes ministrs ar tā laika "Dzelzceļa" vadību Rīgas stacijā sagaidīja pirmo testa konteineru vilcienu no Ķīnas. Tas ieripoja mūsu galvaspilsētā Rīgā notiekošā Ķīnas un 16 Eiropas valstu samita laikā.
Taču kopš šī 2016.gada rudens testa brauciena nekādu labumu Latvija nav jutusi. Tā bijusi tikai izrādīšanās no lielā Austrumu giganta puses. Šādas ar sarkano paklāju uzņemtas Ķīnas konteineru kravas sagaidītas arī citās Eiropas pilsētās, taču