Austrālijas lidsabiedrība “Qantas Airways” piektdien veica lidojumu no Londonas līdz Sidnejai, kas ilga 19 stundas un 19 minūtes un kura laikā lidmašīna veica aptuveni 17 800 kilometrus garu distanci. Šis reiss kļuva par tālāko komerciālo avioreisu gan ilguma, gan veiktās distances ziņā, vēsta ASV raidorganizācija CNN.
Vairāk nekā 19 stundas gaisā: jauns ilgākais tiešais lidojums apkārt puspasaulei (23)
Šī lidojuma laikā tika patērētas aptuveni 100 tonnas degvielas, bet lidmašīnā esošie cilvēki pieredzēja divus atsevišķus saullēktus.
Reiss QF7879 bija izmēģinājuma lidojums, kurā ceļu no Lielbritānijas uz Austrāliju veica aptuveni 50 cilvēki – “Qantas Airways” darbinieki, lidsabiedrības regulārākie pasažieri un vairāki žurnālisti.
Šajā lidojumā “Qantas Airways” izmantoja jauno ASV aviobūves uzņēmuma “Boeing” lidmašīnu “787-9 Dreamliner”.
Šis lidojums bija garāks par pirms dažām nedēļām “Qantas Airways” veikto iepriekšējo izmēģinājuma lidojumu - 16 200 kilometru garo tiešo avioreisu no Ņujorkas uz Sidneju.
Reisus gan no Ņujorkas, gan Londonas “Qantas Airways” veica, īstenojot “Projektu Saullēkts” - šī projekta mērķis ir līdz 2022.gadam ieviest regulārus tiešos lidojumus maršrutos Sidneja-Londona un Sidneja-Ņujorka.
Visi lidmašīnas pasažieri tika rūpīgi novēroti – tika vākta informācija par viņu gulēšanas paradumiem, pārvietošanos pa lidmašīnu, pārtikas patēriņu un lidmašīnas izklaides pakalpojumu lietošanu.
Šos informāciju vēlāk analizēs Sidnejas Universitātes medicīniskās pētniecības nodaļa, lai noskaidrotu, kā šādi ilgstoši lidojumi ietekmē cilvēka labsajūtu un bioloģisko pulksteni.
Savukārt Melburnas Universitātes pētnieki analizēs, kā šādi ilgstoši lidojumi ietekmē lidmašīnas pilotus un apkalpes locekļus.
Tikmēr virkne lidojuma datu tiks apkopoti un iesniegti Austrālijas aviācijas regulatoram, “Qantas Airways” cenšoties iegūt licenci regulāru lidojumu veikšanai abos supertālajos maršrutos.
“Šie ir izmēģinājuma lidojumi, lai apliecinātu regulatoram un mēs paši pārliecinātos, ka “Qantas” tos var veikt pilnīgi droši,” pirms Londonas-Sidnejas lidojuma veikšanas paziņoja “Qantas Airways” izpilddirektors Alans Džoiss.
Ja šāda atļauja tiks saņemta, “Qantas Airways” šajos reisos plāno izmantot nākamās paaudzes lidmašīnas ar paaugstinātu degvielas patēriņa efektivitāti, kas ļauj lidmašīnām bez papildus degvielas uzpildes veikt īpaši garus lidojumus.
“Qantas Airways” jau ir vērsies pie “Boeing” un tā Eiropas konkurenta “Airbus” sagatavot piedāvājums attiecīgu lidaparātu piegādei jau 2022.gadā.
Šādu ilgstošu avioreisu izmēģinājumus “Qantas Airways” veic komerciālo aviopārvadājumu industrijai sarežģītā laikā, kad palielinās starptautiskās sabiedrības spiediens lidsabiedrībām samazināt to radīto piesārņojumu.
Šī gan nav pirmā reize, pirmā reize, kad “Qantas Airways” veic tiešo lidojumu no Lielbritānijas uz Austrāliju. Šāds lidojums tika veikts arī 1989.gadā, tomēr toreiz tam tika izmantota īpaši pielāgota lidmašīna, kurā bija vien minimāls interjers, kas ļautu uzņemt maksimāli daudz degvielas.