Bērniem jāapgūst tehniskās zinātnes, lai strādātu ar mākslīgo intelektu (2)

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto
Foto: Evija Trifanova/LETA

Bērniem ir jāapgūst tehniskās zinātnes, lai nākotnē viņi būtu konkurētspējīgi un varētu strādāt ar jaunākajām tehnoloģijām, tostarp mākslīgo intelektu, Rīgā notiekošajā tehnoloģiju festivālā "Digital Freedom Festival" atzīmēja informācijas tehnoloģiju (IT) izglītības fonda "Start(IT)" vadītāja Evija Celma.

Viņa piebilda, ka bērniem ir svarīgi apgūt tādus STEM priekšmetus kā matemātiku, fiziku, ķīmiju, kā arī datoriku un programmēšanas pamatus.

Celma uzsvēra, ka, no vienas puses, jaunākās tehnoloģijas ienāk visās tautsaimniecības jomās, IT speciālisti ir pieprasīti un labi atalgoti, kā arī "Ēnu dienā" skolēni visvairāk vēlas gūt ieskatu programmētāja ikdienā un darba pienākumos, taču, no otras puses, satraukumu rada valstī zemā vidējā skolēnu atzīme matemātikā un STEM zināšanas kopumā, kas ir svarīgas, lai nākotnē varētu strādāt ar jaunākajām tehnoloģijām.

"Patlaban ir grūti paredzēt nākotnes profesijas un visus izaicinājumus, ar kuriem saskarsies mūsu bērni, taču ir skaidrs, ka galvenais ir jaunajai paaudzei iemācīt domāt, analizēt un nepadoties. Bērniem nepietiks tikai ar to, ka viņi mācēs pārvaldīt savus sociālo tīklu kontus, viņiem būs vajadzīgas STEM zināšanas un radošums," skaidroja Celma.

Viņa atzīmēja, ka 2019./2020.mācību gads ir pasludināts par tehnoloģiju gadu, un tas ļauj īstenot dažādas ar IT saistītas aktivitātes skolēniem, pedagogiem un sabiedrībai, tostarp nozares pasākumus un tematiskās nedēļas. 

Pēc Celmas teiktā, "Start(IT)", kas ir izstrādājis bezmaksas materiālus datorikas un programmēšanas pamatu apguvei skolās, ir sācis un apmāca 32 informātikas un programmēšanas skolotājus, tostarp pedagogus no reģioniem, lai viņi būtu gatavi pasniegt augstākā līmeņa programmēšanu vidusskolas vecuma skolēniem pēc "Skola2030" izstrādātā vidusskolas pilnveides modeļa. Programmēšanas augstākā līmeņa mācības turpināsies janvārī un martā, un pēc tām pedagogi iegūs zināšanas apliecinošus sertifikātus.

"Diskusija par nākotnes prasmēm ir ļoti vērtīga, ņemot vērā, ka 2020.gada septembrī Latvijas skolās mācību satura piedāvājumā būs iekļauta tehnoloģiju joma, kurā mācīs datoriku, dizainu un tehnoloģijas. Fonds jau vairākus gadus strādā ar skolotājiem, lai viņiem sniegtu iespēju apgūt jaunākās programmēšanas valodas, IT risinājumus un dažādas platformas, kas ir aktuālas nozarē, lai realizētu projektus, kas varētu palīdzēt labāk organizēt datorikas projektu izstrādi mācību klasēs," atklāja Celma.

Viņa piebilda, ka tehnoloģiju attīstības laikmetā skolotājam ir jābūt spējīgam mācīt priekšmetus tā, lai skolēns redzētu pievienoto vērtību un jēgu, vienlaikus, radot interesi par tehnoloģijām nākotnē. 

LETA jau ziņoja, ka Rīgā divas dienas, 14. un 15.novembrī, norisinās tehnoloģiju festivāls "Digital Freedom Festival".

Divu dienu laikā vairāk nekā 110 runātāju no visas pasaules dalās ar iedvesmas stāstiem un zināšanām par to, kā uzņēmējiem, sabiedrībai un politiķiem labāk sadarboties un izmantot tehnoloģiju radītās priekšrocības.

Svarīgākais
Uz augšu