Pēc Celmas teiktā, "Start(IT)", kas ir izstrādājis bezmaksas materiālus datorikas un programmēšanas pamatu apguvei skolās, ir sācis un apmāca 32 informātikas un programmēšanas skolotājus, tostarp pedagogus no reģioniem, lai viņi būtu gatavi pasniegt augstākā līmeņa programmēšanu vidusskolas vecuma skolēniem pēc "Skola2030" izstrādātā vidusskolas pilnveides modeļa. Programmēšanas augstākā līmeņa mācības turpināsies janvārī un martā, un pēc tām pedagogi iegūs zināšanas apliecinošus sertifikātus.
"Diskusija par nākotnes prasmēm ir ļoti vērtīga, ņemot vērā, ka 2020.gada septembrī Latvijas skolās mācību satura piedāvājumā būs iekļauta tehnoloģiju joma, kurā mācīs datoriku, dizainu un tehnoloģijas. Fonds jau vairākus gadus strādā ar skolotājiem, lai viņiem sniegtu iespēju apgūt jaunākās programmēšanas valodas, IT risinājumus un dažādas platformas, kas ir aktuālas nozarē, lai realizētu projektus, kas varētu palīdzēt labāk organizēt datorikas projektu izstrādi mācību klasēs," atklāja Celma.
Viņa piebilda, ka tehnoloģiju attīstības laikmetā skolotājam ir jābūt spējīgam mācīt priekšmetus tā, lai skolēns redzētu pievienoto vērtību un jēgu, vienlaikus, radot interesi par tehnoloģijām nākotnē.
LETA jau ziņoja, ka Rīgā divas dienas, 14. un 15.novembrī, norisinās tehnoloģiju festivāls "Digital Freedom Festival".
Divu dienu laikā vairāk nekā 110 runātāju no visas pasaules dalās ar iedvesmas stāstiem un zināšanām par to, kā uzņēmējiem, sabiedrībai un politiķiem labāk sadarboties un izmantot tehnoloģiju radītās priekšrocības.