Turpretī izglītojamiem ar mācīšanās traucējumiem būs nepieciešami digitālie mācību līdzekļi - audio mācību grāmatas un audio daiļliteratūra, kā arī jau augstāk pieminētais dators ar noteiktu programmnodrošinājumu. Šiem skolēniem jādod iespēja izmantot atgādnes, palīglīdzekļus, kuri uzlabo teksta uztveri un verbālo informāciju papildināt ar vizuālo informāciju.
Arī izglītojamiem ar garīgās veselības traucējumiem skolām būs jānodrošina dažādi atbalsta pasākumi, piemēram, jāievieš konsekventi jāuztur skaidri zināmi kārtības noteikumi, skolotājiem jāsamazina vienlaikus doto instrukciju skaitu, verbālo informāciju jāpapildina ar vizuālo informāciju, kā arī jāizstrādā individuālo uzvedības korekcijas plānu, nodrošinot uzraudzību mācību stundās un ārpus tām.
Skolai jānodrošina atbilstoša darba vieta, iespējami samazinot apkārtējos stimulus, kas varētu novērst uzmanību, jāiekārto relaksācijas vieta un jāapgādā skolēns ar vizuālu atbalstu skolas telpās.
Savukārt skolēniem ar garīgās attīstības traucējumiem jānodrošina iespēja atsevišķas mācību tēmas apgūt individuāli speciālā pedagoga vadībā, jāveic praktiskās darbības un tūlītēja iemācītā lietošana un jāļauj šiem bērniem izmantot vizuālas, verbālas vai taktilas atgādnes mācību darbā. Izglītības iestādei arī jānodrošina mācību līdzekļi atbilstoši speciālās izglītības programmai, mācību materiāli vieglajā valodā, planšetdatori individuālam darbam, kā arī dators ar standarta programmatūru un komunikācijas atbalsta programmu.
Turpretī izglītojamiem ar smagiem garīgās attīstības traucējumiem vai vairākiem smagiem attīstības traucējumiem būs jādod iespēja atsevišķas mācību tēmas apgūt individuāli speciālā pedagoga vai pedagoga palīga vadībā, kā arī jānodrošina maksimāla skolēna iesaiste praktiskās aktivitātēs un jāpilnveido viņu pašaprūpes iemaņas.
Lai uzņemtu šos skolēnus skolām būs jānodrošina attīstības līmenim atbilstoši mācību materiāli, individuāli modificēti mācību materiāli atbilstoši izglītojamā attīstības līmenim un spējām, planšetdatori individuālam darbam, palīglīdzekļi sensoro problēmu mazināšanai, kā arī speciāli iekārtota darba vieta atbilstoši izglītojamā vajadzībām.
Lai nodrošinātu noteikto prasību īstenošanu, tiks veikti grozījumi noteikumos, kas paredz, ka, aprēķinot mērķdotāciju izglītojamo ar speciālām vajadzībām skaitam skolā, piemēros koeficientus atbilstoši speciālās izglītības programmai, skaidroja IZM.
Tāpat, lai nodrošinātu nepieciešamo finansējumu vispārizglītojošo skolu, kas iekļauj izglītojamos ar speciālām vajadzībām, pedagogu darba samaksai, tiks veikto grozījumi šos jautājumus regulējošos noteikumus.