Runājot par patriotisma veidošanu, viņš uzsver: līdz šim patriotisma jēdziens ir vairāk bijis centrēts ap dažādiem mums nozīmīgiem simboliem, tagad tam jākļūst par organisku daļu no ikdienas.
“Patriotisma jēdzieniskā izpratne tradicionāli līdz šim ir veidojusies tā, it kā patriotisms būtu simbolisms. Karogi, svecītes, gājieni, kas ir ļoti nozīmīgi, lai veidotu piederības izjūtu, bet vienlaikus vēl nozīmīgāk ir tas, lai man kā indivīdam gribētos būt piederīgam valstij ikdienas izpausmēs.
Patriotisms var būt kā svētki, torte, bet ir jau arī jāēd rupjmaize, kurai ir garoziņa, un svarīgi ir, lai sabiedrība dzīvo harmonijā. Patriotisms ir tad, kad es neprasu, kāpēc man jāpilda tādi vai citādi pilsoņa pienākumi. Tā ir iespēja parādīt, ka man mana valsts ir svarīga, godīgi strādājot, piedaloties vēlēšanās, maksājot nodokļus un braucot ar automašīnu atļautajā ātrumā. To var saukt par ikdienišķo vai ikdienas patriotismu,” uzsver A. Nudiens.
Savukārt V. Klišāns, komentējot to, kā skolēnos aug izpratne par savas zemes un valsts veidošanos, piemin arī nozīmīgu kultūrfaktu iesaisti mācību procesā papildus pamata mācību saturam.
“Nedēļā starp 11. un 18. novembri man vēstures stundās plāni mainījās – bija paredzēts desmitajā klasē mācīties tematu par vīriešu un sieviešu attiecībām aizvēsturē, bet vienpadsmitajā būtu jāaplūko renesanse un jaunā domāšana, divpadsmitajā – tur gan Latvijas valsts izveide.
Bet, uzklausot skolēnu lūgumu, mēs visās vidusskolas klasēs sīki analizējam filmu “Dvēseļu putenis”, ko bija noskatījusies visa skola. Kā un kāpēc? Ar šo filmu aizsākās saruna par Latvijas valsts izveidošanos un valstiskuma izpratni.”