Šodienas redaktors:
Jānis Tereško

"Ādažu čipsu" ražotnes pakošanas automatizācijas iekārtā ieguldīt 1,2 miljoni eiro

Raksta foto
Foto: Zane Bitere / LETA

Uzņēmumu "Orkla Confectionery & Snacks Latvija" un "Orkla Foods Latvija" apvienotā organizācija "Orkla Latvija" ieguldījusi 1,2 miljonus eiro "Ādažu čipsu" ražotnes pakošanas automatizācijas iekārtā, aģentūru LETA informēja uzņēmuma pārstāve Lineta Mikša.

Viņa minēja, ka robotizētā sistēma, kas sastāv no pieciem paralēlā savienojuma jeb "Delta" tipa robotiem, divām kastu formēšanas iekārtām un viena vākotāja, kopā automātiski formē kasti, sapako čipsu paciņas kastēs un uzliek vāku.

"Mēs veicam nepārtrauktus uzlabojumus, lai nodrošinātu patērētājiem labāko pieredzi, lietojot mūsu zīmolu produktus. Vienlaikus mums ir svarīgi paveikt darbu efektīvi, kā arī cīnīties ar darba spēka trūkumu šodien un nākotnē," pauda "Orkla Latvija" valdes priekšsēdētājs Toms Didrihsons, piebilstot, ka līdz ar jaunās pakošanas iekārtas uzstādīšanu darba ražīgums pieaug par 15-20%, kas ir nozīmīgs panākums ceļā uz darba efektivitātes kāpināšanu. 

Kompānijā atzīmēja, ka kopš 2012.gada "Ādažu čipsu" ražotnē ražošanas apmēri ir auguši divas reizes. Gada laikā ar zīmoliem "Ādažu čipsi" un "Taffel The Original Snacks" tiek saražoti vairāk nekā 5000 tonnu uzkodu.

Tāpat kompānijā norādīja, ka procesu modernizēšana un automatizācija, lai atbilstu mūsdienīgas ražotnes principiem, ir viens no lielākajiem šā gada projektiem "Ādažu čipsu" ražotnē, jo pieprasījums pēc kartupeļu čipsiem būtiski aug, kā arī "Orkla Latvija" ražo produkciju citiem "Orkla" grupas uzņēmumiem Skandināvijā, līdz ar to līdzšinējā ražošanas jauda bija nepietiekama. Jaunā robotizētā sistēma veicina ne tikai jaudas palielināšanu, bet sekmē arī precīzāku ražošanas plānošanu, kā arī palīdz izslēgt kļūdu iespējamību ražošanas procesā.

Projekts īstenots ar Lauku atbalsta dienesta līdzfinansējumu, piesaistot Eiropas Savienība līdzekļus.

Jau vēstīts, ka "Orkla Latvija" kopējais apgrozījums pērn bija 116,092 miljoni eiro, kas ir par 3,1% vairāk nekā gadu iepriekš.

Norvēģu kompānija "Orkla" 2014.gada augustā iegādājās koncernu "NP Foods", savukārt oktobrī nolēma apvienot "NP Foods", AS "Laima", AS "Staburadze" un AS "Latfood" vienā uzņēmumā, kura nosaukums ir SIA "Orkla Confectionery & Snacks Latvija", bet SIA "Spilva" un AS "Gutta" tika apvienotas uzņēmumā ar nosaukumu "Orkla Foods Latvija".

Svarīgākais
Uz augšu