Šodienas redaktors:
Lauma Lazdiņa
Iesūti ziņu!

"RB Rail" pagaidu izpilddirektors no decembra būs Agnis Driksna

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto
Foto: Edijs Pālens / LETA

Pēc Baltijas valstu kopuzņēmuma "RB Rail", kas izveidots dzelzceļa projekta "Rail Baltica" īstenošanai, valdes priekšsēdētāja Tīmo Rīhimeki lēmuma atstāt amatu, uzņēmuma pagaidu izpilddirektors būs SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas" Attīstības un komunikācijas departamenta direktors Agnis Driksna, aģentūru LETA informēja uzņēmuma pārstāvji.

"RB Rail" padome ir iecēlusi Driksnu pagaidu izpilddirektora statusā no 2.decembra. Tajā pašā laikā padome sāks atlases procesu pastāvīgā izpilddirektora amatam.

Tāpat kompānijā pavēstīja, ka no amata atkāpies "RB Rail" galvenais tehniskais direktors un valdes loceklis Marts Nilsens, kurš plāno uzņemties jaunu darbu privātajā sektorā.

Nilsens, kurš pienākumus pildīs līdz 23.decembrim, ir "RB Rail" tehniskais direktors kopš 2018.gada marta.

Atbilstoši "RB Rail" padomes lēmumam no 24.decembra tehniskā direktora pozīciju uz laiku ieņems uzņēmuma plānošanas un projektēšanas departamenta vadītājs Kaido Zimmermans.

"Padome ir iecēlusi divus augstākā līmeņa profesionāļus, lai turpinātu "Rail Baltica" kopuzņēmuma darbu. Mēs esam pārliecināti, ka gan Driksna, gan Zimmermans nodrošinās nepārtrauktu vadību līdz "RB Rail" pastāvīgo valdes locekļu iecelšanai," pauda uzņēmuma padomes priekšsēdētājs Karolis Sankovskis, piebilstot, ka kopuzņēmuma valde drīz tiks papildināta, ieceļot galveno programmas vadības inspektoru, kurš būs atbildīgs par koordinētu un savlaicīgu projekta izpildi.

Driksna kopš 2016.gada ir "Eiropas dzelzceļa līniju" Attīstības un komunikāciju departamenta direktors. Kopš 2014.gada viņš bija Satiksmes ministrijas (SM) "Rail Baltica" projekta vadītājs, atbildīgs par starptautisko sadarbību. Viņš sagatavoja pirmos finansējuma pieteikumus Eiropas Savienībai (ES) un pārstāvēja Latviju Baltijas valstu un ES kopīgajos projektos. Iepriekš Driksna ir strādājis Ekonomikas ministrijā ES sadarbības departamenta direktora vietnieka amatā un ES tiesību nodaļas vadītāja amatā. Viņš ir bijis arī juridiskais konsultants Latvijas Konkurences padomē. Driksnam ir Rīgas Stradiņa universitātes profesionālais maģistra grāds uzņēmējdarbībā un ES tieslietās, kā arī maģistra grāds ES un starptautiskajās tieslietās no Konkordijas Starptautiskās universitātes Igaunijā. 

Savukārt Zimmermans ir atbildīgs par "RB Rail" plānošanu un "Rail Baltica" globālā projekta ieviešanas aktivitātēm. Iepriekš viņš ir guvis pieredzi dzelzceļa un juridisko konsultāciju pakalpojumu jomā konsultāciju uzņēmumā "Zimmermann IB". Viņš ir arī strādājis par dzelzceļa loģistikas direktoru Sillamē ostā Igaunijā, bijis VAS "Latvijas dzelzceļš" galvenais inženieris un Igaunijas dzelzceļa valdes priekšsēdētājs un izpilddirektors. Zimmermans bijis arī Tallinas Tehniskās universitātes dzelzceļa būvniecības lektors. Viņš ir ieguvis Tallinas Tehnoloģiju universitātes maģistra grādu inženierzinātnēs.

Jau ziņots, ka Rīhimeki, kurš vada "RB Rail" kopš šī gada marta, personisku iemeslu dēļ no 1.decembra atstās amatu.

"RB Rail" ir daudznacionāls Igaunijas, Latvijas un Lietuvas kopuzņēmums, kas izveidots, lai īstenotu "Rail Baltica" projektu - pirmo šādā mēroga infrastruktūras projektu Baltijā. "RB Rail" ir centrālais "Rail Baltica" projekta koordinators. Tā galvenie uzdevumi ir dzelzceļa projekta izstrāde, būvniecība un mārketinga aktivitāšu realizācija.

"Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 mm) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem.

Svarīgākais
Uz augšu