Oktobra sākumā daudzu darbinieku darbnespējas dēļ lidosta "Rīga" saskārās ar nestandarta situāciju, kuras rezultātā ir saņemts ievērojami lielāks nekā ierasts skaits ceļotāju lūgumu kompensēt izdevumus, kas radušies saistībā ar savlaicīgu nenokļūšanu uz reisiem - 67 pasažieru pieprasījumi.
Ikdienā lidostā "Rīga" saņemto sūdzību skaits ir neliels - piemēram, šogad, kad nepilnos vienpadsmit mēnešos lidostā "Rīga" ir apkalpoti jau vairāk nekā 7 miljoni pasažieru, lidosta ir saņēmusi vien 0,08 sūdzības uz 1000 pasažieriem.
Individuāli izvērtējot katru no līdz šim saņemtajiem un izskatītajiem pieteikumiem, kompensāciju par savlaicīgu nenokļūšanu uz plānoto reisu saņems 21 pasažieris. Pārējos pieprasījumus lidostai nebija iespējams apmierināt, jo ceļotāji nebija ievērojuši lidostas noteikumus: uz lidojumu ieradās mazāk nekā noteiktās divas stundas iepriekš un/vai savlaicīgi neuzsāka pirmslidojuma procedūras. Visiem pasažieriem, no kuriem saņemti iesniegumi, ir nosūtītas atbildes ar izsmeļošu skaidrojumu par konkrētā gadījuma izvērtēšanā konstatēto.
Lidosta atgādina, ka ļoti liela nozīme visu pirmslidojuma procedūru raitā norisē ir arī pasažieru sagatavotībai, un aicina ceļotājus pirms lidojuma rūpīgi iepazīties ar lidostas un aviokompāniju izvirzītajām drošības prasībām un bagāžas pārvadāšanas nosacījumiem, kā arī pirms došanās uz lidostu pārliecināties, vai līdzi ir visi nepieciešamie ceļošanas dokumenti.
Lidosta uzsver, ka aizvien intensīvākās pasažieru plūsmas apstākļos ir svarīgi ievērot ieteikumu par ierašanos lidostā savlaicīgi - vismaz divas stundas pirms plānotā lidojuma, jo tas ir laiks, kurā pasažieris var bez steigas nokārtot visas pirmslidojuma procedūras un atrisināt sarežģījumus, ja tādi rastos. Īpaši svarīgi tas ir intensīvo lidojumu stundās, kas Rīgas lidostā ir laikā no plkst. 5:30-7:00, plkst.10:00-13:00, plkst.16:00-18:00 un plkst.19:00-21:00.