Starptautiskās skolēnu novērtēšanas programmas ("PISA") pētījumā secināts, ka Latvijas izglītības sistēma biežāk nodrošina sekmīgus mācību rezultātus skolēniem ar zemu ģimenes sociāli ekonomisko statusu.
"OECD PISA 2018" pētījumā autori vaicāja arī par skolēnu apmierinātību ar dzīvi un 10 punktu skalā Latvijas piecpadsmitgadīgie skolēni kopumā savu apmierinātību ar dzīvi novērtē uz -7,16. Tomēr apmierinātības līmenis kaimiņvalstīs ir nedaudz augstāks - Igaunijā 7,19 punkti un Lietuvā - 7,61 punkti.
Pētnieki skaidroja, ka vairāk apmierināti ar dzīvi ir tie skolēni, kuriem ir augstāka piederības sajūta savai skolai, kuri ir orientēti uz sadarbību, vairāk izjūt skolotāju atbalstu un atgriezenisko saiti, mācās skolās ar labāku disciplināro klimatu un mazāk izjūt citu skolēnu pāridarījumus.
Tāpat pētījuma autori atzīmēja, ka augstāka apmierinātība ar dzīvi ir zēniem, salīdzinot ar meitenēm un skolēniem ar augstāku sociāli ekonomisko statusu. Šādas sakarības esot spēkā gandrīz visās pētījuma dalībvalstīs, izņemot Saūda Arābiju, Jordāniju, Filipīnas un Moldovu, kur augstāka apmierinātība ar dzīvi ir meitenēm.
Vienlaikus pusaudži atzīst, ka viņu dzīves kvalitāti jūtami pasliktina citu skolēnu pāridarījumi - izsmiešana, draudēšana, fiziski pāridarījumi un cita rīcība no klases un skolas biedru puses.