Apvidus automobiļu testos, tai skaitā, vērtējot tos auto, kas pretendē uz titulu Latvijas Gada auto 2020 attiecīgajā kategorijā, parasti tiek vērtēta mašīnu veiktspēja parastiem auto grūti pārvaramos vai pat nepārvaramos apstākļos.
Apvidniekiem netipiskā testā tiek noskaidrots spējīgākais auto (3)
Visbiežāk tie ir meža ceļi, kas jāizbrauc, un smilšu kalni, kuros jāuzbrauc. Tātad faktiski var teikt, ka standarta disciplīnas. Bet kas notiek, ja apvidus automobiļus noliek vienu otram blakus uz plata skrejceļa, lai salīdzinātu to dinamiskos rādītājus?
Atbildi uz šo jautājumu centās rast YouTube kanāla carwow uzturētāji, salīdzinot Toyota Land Cruiser, Land Rover Discovery, Volkswagen Amarok un Jeep Wrangler Rubicon jeb dažādus auto, ko vieno pilnpiedziņas sistēmas un turbo dīzeļdzinēja kombinācija.
Visvieglākais no šīs četrotnes ir Wrangler Rubicon. Tas sver mazāk nekā 2 tonnas, taču ir apgādāts ar rupja protektora bezceļu riepām. Mašīnu uz priekšu dzen 2 litru dīzeļdzinējs ar 200 ZS un 400 Nm.
Arī Land Rover Discovery zem motora pārsega atrodas 2 litru agregāts, taču tā veiktspējas parametri ir 240 ZS un 430 Nm. Šis auto, kura radinieki sastopami pat britu karaliskās ģimenes autoparkā, ir vislabāk aprīkotais no visiem pretendentiem un sver 2100 kilogramus. Tai pašā laikā arī potenciāls apvidū šim auto šķiet nepārspējams, jo maksimālais pārvaramā ūdens šķēršļa dziļums var būt pat 90 centimetri.
Volkswagen Amarok uz pārējo fona tikmēr izceļas ar visjaudīgāko motoru. Tas ir 3 litru V6 ar 258 ZS un 580 Nm. Šis ir arī vienīgais pikaps, un tas sver 2,1 tonnu.
Visbeidzot ceturtais apvidnieks šajā dragreisā ir Toyota Land Cruiser. Tas apgādāts ar 2,8 litru četru cilindru turbodīzeli, kurš attīsta 177 ZS un 450 Nm, bet pašmasa sasniedz 2165 kilogramus, raksta Motor.ru.
Lai gan startā no vietas veiklākais izrādījās tieši Land Cruiser, japāņu leģendas jaunāko iterāciju dinamiskākie konkurenti ātri vien atstāja aizmugurē. Cīņai par uzvaru izvēršoties starp Volkswagen un Land Rover. Galu beigās gan vispārākais izrādījās Volkswagen, turklāt trijos braucienos pēc kārtas.