Ko tas nozīmē kabeļoperatoriem?
Plašāka straumēšanas servisu pieejamība sekmēs to, ka cilvēki arvien vairāk atteiksies no tradicionālās kabeļtelevīzijas pieslēguma. Piemēram, ASV ik ceturksni tiek pārspēti jauni rekordi - arvien vairāk cilvēku atsakās no kabeļtelevīzijas. Tā, piemēram, operators „AT&T” šā gada trešajā ceturksnī vien zaudēja miljonu klientu.
Tas notika vēl pirms „Disney+” nonākšanas pie patērētājiem, kas radīja papildu iemeslus, kāpēc „nogriezt kabeļus”. Tieši tāpēc daudzi nu jau bijušie televīzijas pakalpojumu sniedzēji pārkvalificējas un piedāvā interneta operatoru pakalpojumus. Interneta sniegšanas pakalpojumi arī nodrošina ļoti labu peļņu, piemēram, izstrādājot dažādus pieslēguma plānus – liekot cilvēkiem maksāt par vairāk patērēto saturu.
Vai tā ir kabeļtelevīzijas nāve?
Sporta pasākumi un tiešraides ir vienīgais iemesls, kas pašlaik ļauj kabeļtelevīzijai nezaudēt savu lomu. Straumēšanas servisiem nepieder raidīšanas tiesības, piemēram, pārraidot NHL vai NBA spēles. Visticamāk, tā tas paliks arī nākotnē. Lielākās sporta līgas pasaulē gūst vērā ņemamus ienākumus no televīzijām, tāpēc tās uz straumēšanas servisiem neskatās. Jā, „Netflix” ir pierādījis sevi kā cienīgu servisu, aizstājot televīziju, tomēr – tā tehnoloģiskā kapacitāte, visticamāk, neļautu veikt „Super Bowl” tiešraidi, ko ik gadu vēro aptuveni 100 miljoni cilvēku.
Vai būs vēl jauni straumēšanas servisi?
Mediju kompānijas ik dienas rada jaunus straumēšanas pakalpojumus. Lielākā daļa no tiem gan ir konkrēta niša. Tā „Nickelodeon” piedāvā straumēšanas pakalpojumus atsevišķām auditorijas grupām, piemēram, satura straumēšanu, kas paredzēts maziem bērniem („Noggin”). Savukārt „AMC Networks” piedāvā konkrētu pakalpojumu šausmu filmu cienītājiem („Shudder”), bet citu – britu seriālu cienītājiem („Acorn”). Īsumā – jauni straumēšanas servisi rodas ik dienas. Cik veiksmīgi tie būs – rādīs laiks.