Eksperimenta ietvaros tika radīts viltus interneta veikals "superatlaides.lv", kura izveidē apzināti tika pieļautas dažādas nepilnības un izplatītas krāpniecības pazīmes. Piemēram, visām precēm bija 50-70% atlaide, nebija norādīti korekti uzņēmuma rekvizīti, netika publicēta privātuma politika, saistību atruna un lietošanas noteikumi.
Joprojām nepievērš vajadzīgo uzmanību detaļām
Pēc preču ievietošanas pirkumu grozā un pogas "Pirkt" nospiešanas apmeklētājiem parādījās informatīvs logs ar paziņojumu, ka šis ir viltus interneta veikals, un aicinājums kritiskāk izvērtēt savus iepirkšanās internetā paradumus.
"Pirmās nedēļas laikā 810 cilvēki, kas apmeklēja viltus interneta veikalu, vēlējās veikt pirkumu, kas nozīmē, ka liela daļa sabiedrības joprojām nepievērš pietiekamu uzmanību dažādām droša interneta veikala pazīmēm, riskējot palikt gan bez naudas, gan bez pasūtītās preces," stāsta "Omniva Latvija" mārketinga vadītāja Ruta Pole.
Kampaņas #PatiesiViltots ietvaros veiktajā Latvijas iedzīvotāju aptaujā tika secināts, ka
15% interneta veikalu klientu ir saskārušies ar situāciju, kad par preci ir samaksāts, taču tā nav piegādāta.
"Ļoti bieži tieši cena ir noteicošais faktors, kāpēc klients izvēlas riskēt un iegādāties preci, tomēr aicinu neuzķerties uz šā vilinošā āķa un būt uzmanīgiem, izvērtējot neticami lielu atlaižu piedāvājumu ticamību," aicina Pole.