Šodienas redaktors:
Vita Daukste-Goba

"PlayStation" svin 25 gadu jubileju: 25 svarīgākie datumi spēļu konsoles vēsturē (1)

Raksta foto
Foto: Publicitātes foto

Pēdējo 25 gadu laikā zīmolam "PlayStation" ir bijusi milzīga ietekme uz videospēļu industrijas attīstību. Sākot ar inovatīvu aparatūru un beidzot ar pilnīgi jauniem veidiem, kā domāt par iesaistošu virtuālo realitāti, pateicoties PSVR ("Play Station Virtual Reality").

Tik bagātīgu vēsturi nav iespējams apkopot vienviet, taču zemāk ir atzīmēti 25 nozīmīgākie pieturas punkti PlayStation attīstībā:

1994. gada decembris: pirmās paaudzes "PlayStation" tiek izlaists 1994. gada 3. decembrī Japānā. Vēlāk tas tiek izlaists Ziemeļamerikā – 1995. gada 9. septembrī, Eiropā – 1995. gada 29. septembrī un 1995. gada 15. novembrī Austrālijā.

1998. gada decembris: visā pasaulē piegādāti 50 miljoni "PlayStation" konsoļu.

1999. gada janvāris: Japānā atklāj "PocketStation".

2000. gada marts: Japānā tiek izlaists "PlayStation 2" (Eiropā izlaists tā paša gada novembrī). Jaunās konsoles sirdī ir 128 bitu centrālais procesors ar datu apstrādes iespējām, kas tālu apsteidz tā laika personālos datorus. "PlayStation 2" pieņem DVD-ROM kā jauno mediju spēļu izplatīšanai un tam ir pievienots "DUALSHOCK®2" kontrolieris, kas ir oriģinālā "DUALSHOCK®" kontroliera uzlabota versija ar nesen pievienotu vibrācijas funkciju. Konceptuāli izstrādātā sistēma ir melnā krāsā, un to var novietot vertikāli vai horizontāli.

2000. gada jūlijs: "PS One" ir radikāla sākotnējā "PlayStation" izmēra optimizācijas rezultāts, un tas ir samazināts līdz aptuveni 1/3 no tā lieluma. Jaunais dizains lietotājiem atvieglo pārvietošanos pa "PlayStation" izklaides pasauli, lai kur arī viņi dotos. Īpaši izstrādātais, perifēriskais "PS one®" LCD monitors tika ieviests 2001. gada novembrī, nodrošinot vēl ērtāku konsoles pārnēsāšanu. "PS one®" iegūst popularitāti ne tikai ar stacionāro konsoli, bet arī ar portatīvo "PlayStation®" sistēmu.

2004. gada decembris: Japānā tiek izlaista "PlayStation Portable" (Eiropā izlaista 2005. gada septembrī) - pirmā rokās turamā izklaides sistēma "PlayStation" saimē. Papildus lieliskajai vadāmībai PSP sistēma tiek atzīta par augstas kvalitātes multivides atskaņotāju gan video, gan mūzikai.

2005. gada novembris: visā pasaulē piegādā 100 miljonus "PlayStation 2" konsoļu.

2006. gada novembris: Japānā (2007. gada martā Eiropā) tiek izlaists "PlayStation 3", un papildu tiešsaistes spēlēm un digitālā satura lejupielādei kļūst pieejams unikāls tiešsaistes pakalpojums. "PlayStation 3" realizē pilnīgi jaunu vizuālo pieredzi, apvienojot "Cell Broadband Engine" ar superdatoriem līdzīgu veiktspēju un augstas specifikācijas RSX grafiskajiem procesoriem.

2008. gada aprīlis: "Gran Turismo" (GT) sērijas pasūtījumi visā pasaulē sasniedz 50 miljonus vienību.

2010. gada jūnijs: "PlayStation®Network" reģistrēto kontu skaits pasaulē pārsniedz 50 miljonus.

2010. gada jūnijs: tiek atvērts "PlayStation Network" abonēšanas pakalpojums "PlayStation Plus".

2010. gada septembris: "PlayStation Move" kustību kontrolieris tiek izlaists Āzijā un Eiropā.

2011. gada marts: visā pasaulē pārdoti 50 miljoni "PlayStation 3" sistēmu.

2011. gada decembris: "PlayStation Vita" izlaists Japānā (Eiropā 2012. gada februārī). Kopā ar priekšējo skārienekrānu un aizmugurējo skārienpaliktni "PlayStation Vita" ļauj lietotājiem tieši mijiedarboties ar spēlēm trīsdimensiju kustībās, izmantojot “pieskārienu, satveršanu, izsekošanu, stumšanu un vilkšanu” ar pirkstu kustībām. Turklāt "PlayStation®Vita" ir 3G tīkla savienojums – pirmo reizi tas pieejams pārnēsājamai izklaides sistēmai (tikai 3G / Wi-Fi modelim).

2012. gada jūnijs: visā pasaulē pārdoti 210 miljoni "God of War" sērijas spēļu.

2012. gada novembris: visā pasaulē pārdod 70 miljonus "PlayStation 3" sistēmu.

2013. gada maijs: "Gran Turismo" (GT) sērijas pārdošanas apjomi visā pasaulē sasniedz 70 miljonus.

2013. gada novembris: visā pasaulē tiek pārdoti 80 miljoni "PlayStation 3" sistēmu.

2013. gada novembris: "PlayStation 4" tiek atklāts Eiropā. PS4 piedāvā spēlētājiem pilnīgi jaunu veidu, kā spēlēt, izmantojot dažādas interaktīvas darbības "PlayStation®Vita" un citās mobilajās ierīcēs, ieskaitot “SHARE” pogu un skārienpaliktni, kas iekļauts PS4 ™ bezvadu kontrolierī (DUALSHOCK®4). Ir iespējams atpazīt arī DUALSHOCK®4 kontroliera pozīciju, ja to lieto kopā ar "PlayStation®Camera".

2014. gada 20. jūlijs: Ziemeļamerikā vietnē “PlayStation 4” tiek atvērts straumēšanas spēļu pakalpojums “PlayStation Now”, kas izmanto mākoņa tehnoloģiju. PS NOW tiek palaists Ziemeļvalstīs 2019. gada maijā.

2016. gada maijs: visā pasaulē tiek pārdoti 40 miljoni "PlayStation 4" sistēmu.

2016. gada septembris: Tiek izlaists "PlayStation 4 Slim" – plānāks, vieglāks un salīdzinājumā ar iepriekšējo modeli ar ievērojami samazinātu enerģijas patēriņu. Konsoles noapaļotie stūri rada maigāku iespaidu.

2016. gada 23. oktobris: "PlayStation VR" atklāj virtuālās realitātes sistēmu, kas PlayStation®4 ieved nākamajā satura kvalitātes līmenī un vēl vairāk bagātina spēļu pieredzi. VR austiņas apvienojumā ar unikālo 3D audio tehnoloģiju nodrošina virtuālu 3D vidi 360 ° leņķī.

2019. gada jūlijs: visā pasaulē tiek pārdoti 100 miljoni "PlayStation 4" sistēmu.

2019. gada aprīlis: "PlayStation" paziņo, ka "PlayStation 5" tiks izlaists 2020. gada nogales svētku sezonā.

Svarīgākais
Uz augšu