Skaidrojot nepieciešamību pārņemt valsts pārvaldībā arī Rīgas ostu, satiksmes ministrs sacīja, ka Rīgas un Ventspils ostas ir divas lielākās ostas Latvijā, turklāt arī "Rīgā ir zināma ietekme fiziskām un juridiskām personām", pret kurām sankcijas vērsušas ASV.
"Lai novērstu iespējas, ka uz Rīgas ostu varētu attiekties sankcijas vai ierobežojumi, mūsu proaktīvs solis ir risināt abu ostu pārvaldības jautājumu," piebilda Linkaits.
Kariņš norādīja uz pārvaldes problēmām Rīgas ostā, tāpēc, sakārtojot Ventspils ostas pārvaldību, tiks sakārtota arī Rīgas ostas pārvaldība.
Vaicāts, vai pēc likuma grozījumiem valsts varētu lūgt ASV izņemt no sankciju saraksta Ventspils brīvostu, Linkaits norādīja, ka vispirms ir jānodrošina, lai neviena ASV sankciju sarakstā esošā fiziskā un juridiskā persona neietekmētu Ventspils brīvostu, bet pēc tam tiks kārtots, lai osta varētu brīvi funkcionēt.
Satiksmes ministrijā aģentūrai LETA skaidroja, ka patlaban saskaņā ar likumu "Par ostām" ostas teritorijas ostas zeme var būt valsts, pašvaldības vai citas juridiskās vai fiziskās personas īpašums. Savukārt ostas iekšējo ūdeņu daļa ir valsts īpašums. Valsts zemi un akvatoriju satiksmes ministrs nodod valdījumā attiecīgās ostas pārvaldei. Pašvaldības zemi valdījumā nodod ar attiecīgās pilsētas vai novada domes lēmumu.
Vienlaikus Satiksmes ministrija uzsver, ka pārvaldības nodošana tikai valsts "rokās" nenozīmē pašvaldību īpašuma tiesību atņemšanu uz to īpašumiem.
Tāpat likums patlaban paredz, ka ostu pārvaldes finanšu līdzekļus var izmantot tikai ostas un tās infrastruktūras apsaimniekošanai un attīstīšanai, ostas pārvaldes funkciju nodrošināšanai, kā arī ostas pārvaldes finanšu līdzekļus drīkst dāvināt (ziedot) valstij, ieskaitot tos valsts budžetā.