“Cilvēki maina savus ieradumus, jo vēlas pēc iespējas vairāk samazināt oglekļa dioksīda izmešus,” pasākumā Ženēvā sacīja de Žinjaks.
Skandināvijas lielākā aviokompāniju tīkla SAS vadītājs intervijā sacīja, ka Eiropas Savienības plānotā degvielas nodokļa ieviešana ar tā saukto Zaļo darījumu varētu atstāt Eiropas pārvadātājus neizdevīgākā situācijā, salīdzinot ar konkurentiem no ārpuses.
“Tā ir globāla industrija, un mēs ik dienas satiekam citu aviokompāniju pārstāvjus, kuri iestājas par to, ka lidošanai ir jābūt brīvai visā pasaulē. Mēs nevaram atļauties maksāt un segt papildu izmaksas, ko citur pasaulē lidsabiedrības nemaksā,” Stokholmas Ārlandas lidostā sacīja SAS vadītājs Rikards Gustavsons.
Paredzams, ka šogad būtiskus zaudējumus piedzīvos aviosabiedrības Āfrikā, Tuvajos Austrumos un arī Latīņamerikā, kur izaugsmi četros pārvadātājos ir ierobežojušas problēmas ar “Boeing 737 Max” lidmašīnām. Saskaņā ar IATA datiem Ziemeļamerikai vajadzētu būt visrentablākajam reģionam, kas gada beigās varētu veidot 65% no nozares ieņēmumiem.
Saskaņā ar IATA datiem Latīņamerikai nākamgad vajadzētu izkļūt no zaudējumiem, jo vajadzētu nostiprināties reģionālajai ekonomikai. Tajā pašā laikā Ziemeļamerikā viss varētu kļūt sarežģītāk, jo aviācijas nozares ieņēmumi samazinās. Biļešu cenu un degvielas rezervju samazinājums rada lēnāku izaugsmi, kā arī problēmas, kas saistītas ar “Boeing 737 Max” lidmašīnām.
Eiropas peļņas rādītājiem nākamgad vajadzētu uzlaboties. Tiesa gan, kopējos rādītājos “slēpjas garš aviokompāniju saraksts, kas savā starpā tikai sacenšas un piedzīvo zaudējumus”. Eiropas aviācijas nozarē satricinājumu radījuši pēdējos gados notikušie plaša mēroga bankroti, sacīja IATA. De Žinjaks televīzijas kanālā “Bloomberg TV” sacīja, ka nākotnē nevar izslēgt arī citas neveiksmes.
Prognozes liecina, ka ieņēmumi no kravas pārvadājumiem nākamgad samazināsies jau trešo gadu pēc kārtas. Lai gan Āzijas un Klusā okeāna reģionā, kas ir lielākais gaisa pārvadājumu eksporta reģions, vajadzētu būt ienākumu pieaugumam, nozares pārstāvji paziņoja, ka tirdzniecības karu dēļ var rasties zaudējumi.
Tāpat problēmas varētu rasties saistībā ar Lielbritānijas izstāšanos no ES. Kravu pārvadājumu nozarē tas varētu radīt palielinātu dokumentu daudzumu un, iespējams, pat Lielbritānijas sūtījumu pārvadāšanas daļēju apturēšanu, jo ekonomika ir pakļauta spiedienam, norāda IATA galvenais ekonomists Braiens Pērsijs.