Galvenā atšķirība starp šiem diviem pētījumiem ir, cik daudz pūļu pieaugušie pielika, lai bērnu par kaut ko pārliecinātu. Bērni ir jūtīgi pret pūliņiem, un tam ir labs iemesls.
Darbi runā skaļāk nekā vārdi
Bērnība ir unikāls, evolūcijas rezultātā radies dzīves posms, kurā seksuālais briedums ir kavēts, lai varētu attīstīties smadzenes un cilvēka sociālās spējas. Vēsturiski, lai iemācītos kaut ko, ko tu neesi tiešā veidā piedzīvojis, ierasts paļauties uz liecībām. Bērni spēj atšķirt fantāziju no vēstures, novērtēt pierādījumu spēku, kā arī dod priekšroku apgalvojumiem, kam ir zinātnisks pamatojums.
Teorija liecina, ka rituāli var būt īpaši ietekmīgs liecības veids. Teorijas autors Džo Henrihs saka, ka tiem, kuri mācās, piemēram, bērniem, būtu jāvērš uzmanība uz pieaugušo uzvedību un jāvēro, vai viņu vārdus apstiprina darbi.
Ziemassvētku vecītis ir ļoti labs piemērs pieaugušo apzinātai darbībai kulturālā rituālā. Ziemassvētku vecītim ir jābūt īstam, jo citādāk – kāpēc vecāki rīkojas saskaņā ar to? Triks, protams, ir tāds, ka mēs bērniem nemitīgi atgādinām, ka eglīte, dāvanu saraksti, cepumi un piena glāzes ir priekš Ziemassvētku vecīša, nevis eksistē tāpēc, ka ir tāda tradīcija.
Pārliecības radīšana ir nav viegla
Ņemot vērā, ka Ziemassvētki ir piesātinājuši mūsu kultūru, tie tiek uztverti pašsaprotami. Un tāpēc, ka Ziemassvētku vecīša eksistence ir meli, ko mēs stāstām saviem bērniem, mēs to neuztveram kā pieaugušo tēmu. Tomēr gan Ziemassvētku vecītis, gan paši Ziemassvētki var mums ļoti daudz ko iemācīt par mums pašiem un to, kā mēs saprotam realitāti.