Maijā Valsts ieņēmumu dienests (VID) komponistam Raimondam Paulam bija uzrēķinājis nodokļu parādu aptuveni 14 000 eiro apmērā.
Maijs - Raimonda Paula parāds, paradokss Latvijas darba tirgū un "Facebook" pārmaiņas
Pats komponists raidījumā pauda neizpratni par sastādīto nodokļu parādu, jo ir pārliecināts, ka no viņa komponēto un daudzviet atskaņoto dziesmu honorāriem nodokļi jau ir samaksāti.
Savukārt VID ģenerāldirektore Ieva Jaunzeme sacīja, ka šis jautājums ar kolēģēm jau ir izrunāts un tagad tikai atlicis visu izrunāt ar komponistu.
Tajā pašā laikā maijā iezīmējās interesants paradokss Latvijas darba tirgū - Latvijas Personāla vadīšanas asociācijas (LPVA) valdes priekšsēdētāja Eva Selga sacīja: “Ja runā par darba tirgus problēmām, tad šobrīd Latvijā izveidojusies interesanta situācija - trūkst speciālistu un vienkāršā darba darītāju, bet, ja skatās, cik daudz pieteikumu ir uz Operas valdi vai “Rīgas satiksmes” padomi, tad redzam – uz šīm vietām ir pat 50 vai 60 kandidāti. Tie ir augsta līmeņa vadītāji, un līdz ar to ir izveidojusies šāda profila speciālistu pārprodukcija,” stāstīja Selga.
Lai atrisinātu šo problēmu, Selga sacīja, ka būtu vēlams pieņemt lēmumus valstiskā līmenī, jāpiesaista investīcijas, jo pašlaik Latvijai “ir daudz smadzeņu, bet nav, kurš varētu īstenot konkrētas darbības. Piesaistīt ekspertus, strādniekus un speciālistus, kā arī investīcijas, dodot labumu valsts ekonomikai, – tās būtu personāla vadītāju ekspektācijas.”
Maijā sociālā tīkla "Facebook" dibinātājs un vadītājs Marks Zakerbergs paziņoja, ka “Facebook” jau drīzumā piedzīvos būtiskas pārmaiņas un reorganizāciju – pilnībā tikšot mainīta komunikācijas ideja. Sociālā tīkla lietotāju sarunas kļūs daudz privātākas, nekā tās ir līdz šim.
Digitālās ētikas centra Lojolas universitātē direktors Bastians Vanakers sacīja, ka “Facebook” cenšas pielāgoties jaunajām reklāmas jomas tehnoloģijām.
“Facebook ir brīnišķīgs rīks, kas ļauj piedāvāt lietotājiem dažādas personalizētas reklāmas. Tas ir ļoti svarīgi, jo sociālajos tīklos par reklamētājiem kļūst arī to lietotāji, piemēram, influenceri. Tāpēc sociālajam tīklam ir svarīgi saglabāt reklāmas ienākumus,” pauda Vanakers.
Vanakers piebilda, ka jaunā sistēma “Facebook” zināmā mērā attaisnos sociālā tīkla vadības gaidas, nodrošinot jēgpilnākas diskusijas starp lietotājiem. Tomēr viņš sacīja, ka tas ir mērķis, lai mainītu pieeju reklāmas tirgum.