Voronkova norādīja, ka darba apmērs atbildīs pārbūves ietvaram - visu Rīgas Centrālās stacijas sliežu ceļu, pasažieru platformu un uzgaidāmo telpu pārbūve, paplašinot staciju "Rail Baltica" vajadzībām un padarot to par multimodālu transporta termināli. Tajā ietilps arī jauna dzelzceļa tilta pār Daugavu ar gājējiem un velosipēdistiem nodalītu piemērotu joslu būvniecība, kā arī dzelzceļa uzbēruma pie 13.janvāra ielas un Elizabetes ielas norakšana, aizstājot to ar estakādi un radot brīvas telpas pilsētas infrastruktūras savienojumiem.
Francijā reģistrētajam "Egis Group" ir pieredze ātrgaitas dzelzceļa līniju, reģionālo un piepilsētas sistēmu, multimodālo mezglu, kā arī kravu dzelzceļa, staciju, platformu, dzelzceļa un autoceļu attīstībā.
Vācijā reģistrētais "DB Engineering & Consulting" piedāvā pakalpojumus tālsatiksmes, ātrgaitas, reģionālajām un vietējām transporta sistēmu darbības plānošanā.
Jau ziņots, ka 2018.gada novembrī "Eiropas dzelzceļa līnijas" izsludināja atklātu konkursu "Inženierkonsultanta un būvuzraudzības pakalpojumi projektā "Rail Baltica" Rīgas dzelzceļa tilta, uzbēruma un Rīgas Centrālās pasažieru stacijas kompleksā apbūve"".
Savukārt šogad 29.maijā "Eiropas dzelzceļa līnijas" noslēdza līgumu ar pilnsabiedrību "BeReRIX", kas Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas kompleksa, dzelzceļa tilta, uzbēruma un pieguļošās infrastruktūras projektēšanas un būvdarbu veikšanas tiesības ieguva starptautiska iepirkuma rezultātā. Šobrīd projekta būvnieks ir veicis 20% no "Rail Baltica" Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas projektēšanas darbu apjoma.
Projektēšanas un projekta saskaņošanas darbi turpināsies līdz 2021.gada pavasarim. Pirmos sagatavošanas un demontāžas darbus, kā arī atsevišķus būvniecības darbus plānots uzsākt 2020.gada trešajā ceturksnī.
Kā ziņots, "Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.
Paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no ES līdzekļiem.