Ivars Sormulis, "Baltijas tranzīta servisa" valdes priekšsēdētājs - Mēs sākām viņas pirkt. Mēs nopirkām kādas, es baidos pateikt, četras vai piecas lokomotīves nopirkām. Mēs tādus lielus riskus nevaram uzņemties, jo blakus mums tomēr ir - un arī šeit - tāda nestabilitāte ar šo tranzītu. Redzot, ka Krievijas ostas attīstās, nav tik liela stabilitāte, lai varētu ilgtermiņa milzīgas investīcijas ieguldīt.
Arī šajā darījumā ieguvēji ir bijušie politiķi Ainārs Šlesers un Andris Šķēle,
jo “Baltijas tranzīta serviss” lielākais īpašnieks ir Rīgas tirdzniecības osta, kur abiem ir daļas.
Savukārt mazākuma īpašniece dzelzceļa pārvadājumu uzņēmumā kopš 2018. gada sākuma ir bijušā "Latvijas dzelzceļa" vadītāja Uģa Magoņa sieva Anastasija Magone. Tieši Magonis bija Latvijas dzelzceļa prezidents, kad lokomotīves nopirktas. Ar tām saistīta arī viņa kukuļošanas lieta.
Uģis Magone, Bijušais "Latvijas dzelzceļa" prezidents - "Baltijas tranzīta servisā" mana sieva ir akcionārs, bet es tur neko nedaros. Pa Lietuvu daros, jā, bet pa Latviju es neko.
Par savādajiem Latvijas dzelzceļa koncerna uzņēmumu darījumiem pēc Saeimas deputāta Kaspara Ģirģena iesnieguma decembrī policijā uzsākts kriminālprocess par krāpšanu.
Raitāk par Lemberga lietu, tiesā virzās procesi pret kukuļotajiem bijušajiem Latvenergo vadītājiem.
Kriminālprocesi uzsākti 2010.gadā, pēc pāris gadiem jau lietas bija tiesā. Oktobrī vienā no tām stājās spēkā spriedums. Cietumā bija jāiet bijušajam viceprezidentam Aigaram Meļķo, ražošanas direktoram Gunāram Cvetkovam un kukuļa devējam Andrejam Livanovičam.
Oktobra beigās trijotne nogādāta cietumā, kur sāka izciest sodus
Tas ir panākums korupcijas apkarotājiem, jo notiesājošs spriedums, nevis amatpersonu aizturēšana ir darba novērtējums.
Anda Rumjanceva, KNAB 2.pārvaldes 1.nodaļas priekšniece - Atskatoties atpakaļ, es teiktu, ka šī bija ļoti sarežģīta un grūta lieta! 2010. gadā birojam nebija pieredze šādu lietu izmeklēšanā. Pateicoties Latvenergo un Daimler lietām, mēs spējām uzkrāt šo pieredzi.
Pirmajā instancē joprojām atrodas pamata lieta. Tajā kukuļu summa ir ap četriem miljoniem un uz apsūdzēto sola sēž bijušais Latvenergo šefs Kārlis Miķelsons, Meļko un TEC 2 rekonstrukcijas grupas direktors Ēriks Priednieks.